תמונת אילוסטרציהשר התחבורה, ישראל כץ, אישר: החל מה-1 בינואר 2011 יחויבו הנהגים בישראל לבצע בדיקות רפואיות מגיל 70 במקום 65 כיום. על פי התקנה החדשה יחויבו נהגי הרכב הפרטי לעבור בדיקות רפואיות כלליות רק מגיל 70 ואילך, כתנאי לחידוש הרשיון ובדיקה נוספת אחת ל- 5 שנים. מגיל 80 ואילך יחויבו הנהגים להיבדק אחת לשנתיים. נהגים מקצועיים (ובהם: נהגי מוניות, אוטובוסים ורכב כבד) יחויבו בבדיקה רפואית מגיל 60, במקום גיל 50 כיום ובדיקה נוספת אחת ל- 5 שנים. מגיל 70 ואילך יחויבו נהגים אלה בבדיקה אחת לשנתיים.

בכך ישראל מיישרת קו עם מדינות רבות בעולם (הולנד ושוויץ למשל) המחייבות בדיקות רפואיות לנהגים מגיל 70 ומעלה. עם זאת, מן הראוי לומר כי ישנן מדינות (כמו אנגליה, גרמניה, צרפת, בלגיה, אוסטריה ונורבגיה) שאינן מחייבות את נהגיה בבדיקות רפואיות כלל.

השר כץ החליט להעלות את גיל הבדיקות הרפואיות לנהגים, בעקבות נתונים שהצביעו על גידול משמעותי בתוחלת החיים. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 1976 עמדה תוחלת החיים הממוצעת בישראל על 71.2 שנים לגברים ו-74.8 שנים לנשים. בשנת 2008 הגיעה תוחלת החיים הממוצעת ל-79.1 שנים לגברים ו-83 שנים לנשים.
בעקבות העלייה בתוחלת החיים יותר ויותר נהגים וותיקים משיכים להחזיק ברשיון נהיגה. די במבט חטוף בנתוני משרד התחבורה כדי לגלות שבעשור האחרון אוכלוסיית הנהגים הוותיקים הכפילה את עצמה – מ-4.9% (מתוך 130,000 נהגים בשנת 2000) ל-9.8% (330,000 בסוף שנת 2009).
עם זאת, למרות העלייה בכמות הנהגים הוותיקים, רק אחוז מזערי של נהגים בני 65 ומעלה ונהגים מקצועיים בני 50 ואילך, נפסלו מלהחזיק ברישיון נהיגה או אושרו לנהיגה במגבלות מסוימות. על פי מנהל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, פרופ' יוסף ריבק, אוכלוסיית בני ה-60 ומעלה אינה דומה כיום במאפייניה הבריאותיים, הפסיכולוגיים והקוגניטיביים לאותה קבוצת גיל לפני 30 או 40 שנה.