יוניברסל משאיות ישראל בע"מ (UTI), יבואנית משאיות איסוזו, הציגה היום בת"א את המשאית היברידית של היצרנית. מדובר במשאית המשלבת מנוע דיזל בנפח 3.0 ליטר עם במנוע חשמלי הנכנס לפעולה בעת התנעת המשאית ובהאצה. על שני המנועים מבקר מחשב כאשר תיבת ההילוכים הרובוטית (ניסטרוניק) מווסתת את העברת המומנט בין שני המנועים וזאת במטרה לצמצם את צריכת הדלק ואת פליטת גזי החממה. בבלימה אוגרת המערכת החשמלית אנרגיה הנוצרת בעת האטת המשאית ובעת עצירה מבוצעת הדממה אוטומטית של מנוע הדיזל (מערכת עצור-סע), המותנע מחדש בלחיצה על דוושת התאוצה.

המנוע החדש הותקן על שלדת משאית מסדרה N של איסוזו ולו משקל כולל של 6.5 טון. על שלדה זו מציגה המשאית ההיברידית חיסכון של 12.6% בצריכת הדלק והפחתה באחוז דומה בפליטת ה-CO2. על אף שהמשאית ההיברידית נמכרת ביפן, היא טרם עברה את התקינה האירופית, כך שהיא עדיין אינה יכולה להימכר במחוזותינו. הסיבה שהמשאית הגיעה אלינו נובעת מרצון היצרנית לבחון את התאמתה לשווקים השונים בעולם ולהציגה ללקוחות פוטנציאליים וזאת במיוחד לנוכח מחירה שצפוי לעלות כ-50% יותר מגרסה דומה בעלת מנוע קונבנציונאלי.

איסוזו מנסה להדביק לעצמה תדמית ירוקה. זו תקופה ארוכה שהיא פועלת בכיוון ודוגמא לכך ניתן לראות באמנת איסוזו הקוראת להפחתה שנתית של 1% בפליטת CO2, הפחתת רעלנים אחרים או הבטחה לשימוש בחומרים ממוחזרים. המשאית ההיברידית הינה שלב נוסף בתהליך. אגב, זה המקום לומר כי כל משאיות איסוזו המיובאות לישראל מאז קיץ 2009 עומדות בתקן זיהום האוויר EEV (ר"ת: Enhanced Environmentally-friendly Vehicles). מדובר בתקן אירופאי וולנטארי (מחמיר יותר מתקן יורו 5) שדורש הפחתה בפליטת חלקיקי פיח (PM). ריכוז גבוהה של חלקיקי פיח באוויר מקושרים לעלייה במחלות לב וריאה. לעיתים עמידה בתקן זה דורש שימוש באוריאה, אולם משאיות איסוזו (כמו גם חלק מהמשאיות של יצרניות אחרות) אינן זקוקות לזה.
באיסוזו ישראל מספרים כי עמידה בתקן EEV מעניקה באירופה הטבות שונות ואת זאת הם מנסים לקדם גם אצלנו. כמו למשל: הענקת פחת מואץ למשאית שתעמוד בתקן או מניעת כניסתן לעיר של משאיות שאינן עומדות בתקן וכו'.