משאיות וולוו הן מהנפוצות בעולם וגם אצלנו. בין אם מדובר במשאית החזקה בעולם, במשאית היברידית, או בסתם "משאית כבדה" דוגמת ה-FL, כולן עוברות מבחנים מפרכים לפני שזוכות לשנע על פני מאות אלפי ק"מ את מטענן. עתה נקרתה בדרכינו ההזדמנות לספר לכם כיצד מתוכננת משאית.

עיצוב המשאית נסוב סביב שני מרכיבים עיקריים, אווירודינמיות וארגונומטריה/פונקציונאליות. ובכל זאת חשוב לזכור כי מעצב משאית הנו מעצב רכב ולכן יש גם מקום לרגש ולמסרות עיצובית. ניקח לדוגמא את המראה של סדרות ה-FL; מדובר במראה העובר אבולוציה על פני השנים ולא רבולוציה.
בשונה מעולם הרכב, כאשר באים לעצב סדרת משאיות חדשה, מתנהל דו שיח מעמיק עם הלקוחות בשטח. כך מרכזים הן את נקודות החוזקה והן את נקודות החולשה של העיצוב הנוכחי  ויצרים את רשימת הדרישות לסדרה הבאה. דגש רב ניתן לנוחות הנהג אשר מבלה את מרבית שעותיו הערות על ההגה.

סדרת ה-FMX (סדרת רכבי העפר של החברה) הנה הסדרה האחרונה להצטרף למגוון הכלים של וולוו. אם נסתכל על האופן בו עוצבה הסדרה, נשים לב כי בחלק התחתון של הפגוש הקדמי נמצא מערכת גרירה חדשה הזוכה להבלטה. בנוסף, מבחינה פונקציונאלית השקע הניכר בחזית – מתחת לשבכה הקדמית הגדולה – גם מאפשר זרימת אוויר טובה יותר לקירור המנוע. מבחינה עיצובית לעומת זאת, השקע יוצר תחושה של חוסן ועמידות, ו"שובר" את גודלה של  המשאית.
מי אמר שיעיל לא יכול להיות יפה?! טוב, לפחות מעוצב...