מכונית השנה באירופה מחפשת גם את קהל חובבי הנהיגה, אלו אשר לא יסתפקו ב"סתם" פולו GTI המונית, ככל הנראה. אחרי הגולף R, וכמובן השירוקו R, מחלחלים בפולקסווגן גם כלפי מטה את ערכי ה-R.
לפי מגזין הרכב אוטוקאר, נראה כי לקראת 2012 תוצג גם גרסת ה-R קרבית גם עבור פולקסווגן פולו החדשה. תחת המכסה ישתל מנוע 1.6 ליטרים טורבו חדש שמפתחת פולקסווגן אשר ישחרר 210 סוסים מאורוותו, וזאת בהשוואה ל-180 כ"ס מה-GTI אשר הוצגה לאחרונה. בהשואה לגרסת ה-GTI המוזכרת, לה תיבת DSG בת 7 הילוכים וללא גרסה ידנית, ה-R תוצע עם אופציה לתיבה ידנית בת שישה הילוכים בנוסף לאופציית ה-DSG. לא תהיה לגרסה זו הנעה לכל הגלגלים שכן שלדת הפולו החדשה לא תוכננה ככזאת. גם כאן, הכוח יעבור דרך דיפרנציאל קדמי מוגבל-החלקה אלקטרוני אשר יעבור תכנון וכיול מחדש כך שיאפשר ליותר כוח לעבור לכביש.

הביצועים לבטח יהיו יותר מנאים: 0 ל-100 בפחות מ-6.9 שניות של הפולו GTI והגולף GTI הנוכחית. המהירות המרבית תהיה סביב 240 קמ"ש מספקים בהחלט. בהתאם לדרישות מחבקי העצים ולצו האופנה, ניתן יהיה לצפות לצד הביצועים מרשימים גם לנתונים מרשימים לא פחות של צריכת דלק (נתון של כ-16.6 ק"מ/ל' לא יהיה בלתי נתפס, בדומה ל-GTI).
העיצוב יהיה חד יותר משל ה-GTI ויכלול כצפוי ערכת חצאיות חיצונית, חרטום מושחר בחלקו, פנסים שונים הכוללים כאופציה גם תאורת LED ועוד. המיתלים יזכו להנמכה נוספת בת כמה מ"מ ויוקשחו. תא הנוסעים יזכה לשדרוג אשר יכלול כצפוי הגה שטוח בחלקו התחתון עם מנופי תפעול ל-DSG בגרסה הרלווונטית, דוושות אלומיניום מחוררות ומושבים ספורטיביים.

לאור זה שפולקסווגן הפכו את חטיבת R לזרוע ביצועים נפרדת סביר להניח שהפולו R אכן תיוצר, ככל הנראה בתוך כשנה. האם היא תגיע לארץ? יש סיכוי לא רע לאחר שבצ'מפיון מוטורס כבר מתכוננת להביא ארצה את גרסאות ה-R של הגלוף והשירוקו.