שר התחבורה ישראל כץ במהלך חנוכת העמדה הראשונה בקניון הזהב בראשון לציוןועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (יום שני) להוזיל משמעותית את אגרות הרישוי והרכב. מדובר ברפורמה של שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, שנועדה לקצר את התורים במשרדי הרישוי באמצעות עידוד השימוש בשרותי הטלפון, האינטרנט ובעמדות השירות האוטומטיות של המשרד.

על פי הרפורמה, הזמנת טופס חידוש רישיון נהיגה תתבצע ללא תשלום וזאת לעומת 25 שקלים אשר יגבו ממי שיגיע למשרדי הרישוי; הנפקת כפל רישיון נהיגה או רכב תעלה 27 שקלים לעומת 52 שקלים אשר יידרשו ממי שיכתת רגליו למשרדי הרישוי. במסגרת הרפורמה גם תבוטל תוספת האגרה המשולמת כיום עבור הנפקת רישיון נהיגה חדש (בסך 28 שקלים) ותוספת האגרה עבור הנפקה חוזרת של רישיון נהיגה (העומדת כיום על 21 שקלים).
נציין כי מי שייהנו במיוחד מביטול האגרה הם נהגים בני 65 ומעלה, נהגי רכב מקצועיים ונהגי רכב ציבורי מגיל 50 ואילך. אלה נדרשים לחדש את רישיונם אחת לשנתיים, לעומת שאר הנהגים הנדרשים לחדש את רישיונם אחת ל-10 שנים.

מנתוני משרד התחבורה עולה כי מידי שנה מונפקים במשרדי הרישוי ברחבי הארץ כמיליון רישיונות נהיגה ורכב. אלה לטענת שר התחבורה היו יכולים להתבצע באמצעות הטלפון או האינטרנט ולחסוך את העומס והתורים במשרדי הרישוי.

הרפורמה תכנס לתוקף באוגוסט.