פיאט פונטו איוואחרי ששרדנו מצגת בת שבע שעות על "קרייזלר לאן?" אשר הסבירה את המניע של פיאט לרכוש את היצרן האמריקאי המדמם, הגיע גם תורה של בעלת הבית, קבוצת פיאט, לחשוף באופן מפורט את תוכניותיה לחמש השנים הקרובות. החדשות הטובות הן שכל מותגי הקונצרן ימשיכו לחיות, החל מלנצ'יה שכמעט נעלמה מהמפה ועד אבארת' הזוכה עתה לעדנה – אך תחת שינויים מרחיקי לכת.

דגמי פיאט הנוכחיים יוחלפו כולם (או שיעברו שדרוג משמעותי), עד 2015, כולל פזילה לעבר השוק האמריקאי, כפי שסיפרנו לכם בעבר ומכונית חדשה לסגמנט B (סופרמיני) תגיע לקראת סוף 2012. באותה שנה יראה אור מיניוואן קטן שיחליף את האידיאה, מכונית חדשה במקום הבראבו אשר תתבסס ככל הנראה על מכלולי הג'ולייטה החדשה ומכונית גדולה יותר אשר תתבסס על דודג' ג'רני. יורשת לפיאט פנדה המצליחה תוצג גם היא תוך שנה.

"החברה הבת" קרייזלר תציג תוך שנה מחליף למוביל הנוסעים בגודל מלא, הוויאג'ר וכן תרענן את ה-300C הגדולה. להזכירכם, כלי הרכב של קרייזלר ישווקו בעתיד באירופה כשבחזיתם את הלוגו של לנצ'יה – צעד שבוודאי יזכה לקיתונות של ביקורת מחובבי המותג בכל העולם ובאיטליה בפרט. מותגי ג'יפ יזכו כולם לרענון במהלך 2011, כולל הרנגלר, הקומפאס והפטריוט, כאשר הגרנד צ'ירוקי החדש מצוי ממש מעבר לפינה.
תוכניות פיאט ל-5 השנים הקרובות
צילום: מנהל
עוד ברשימת החידושים – אלפא רומיאו חוזרת לארה"ב כמובטח, לאחר נטישה כואבת בתחילת העשור הקודם. לקראת 2012 תושק מיטו בתצורת 5 דלתות, כאשר בעת הצגת מחליפת ה-159 – אי שם לקראת 2013 ושאגב תקרא ג'ולייה, תתווסף גרסת פנאי. לעומת זאת, הספיידר וגם ה-GT לא תזכנה למחליפות. לא עד 2015 בכל מקרה, והן תעבורנה לעולם שכולנו טוב לקראת סוף 2011.

עוד קודם למצגת זו, בסוף שבוע זה הודיע לוקה די מונטזמולו על פרישה מתפקיד יו"ר פיאט. הסיבה ככל הנראה היא שהוא מיצה את התפקיד עם זאת, ימשיך די-מונטזמולו בתפקידו כיו"ר פרארי וחבר בדירקטוריון פיאט. ג'ון אלקון, נצר למשפחת אניילי שבבעלותה כ-30% מהקונצרן, יחליף אותו.