מימיןף מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר ושר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ"נתיבות זה כמו פרבר של וושינגטון. אין שום סיבה שתחבורה ציבורית מהירה ויעילה לא תחבר את הפריפריה עם המרכז". דברים אלה נאמרו אתמול (יום ב') בכנס השנתי של החברה הלאומית לדרכים עי" שר התחבורה, ישראל כץ, בהתייחסות לתוכנית נתיבי ישראל. מדובר בתוכנית שבמסגרתה יוקצבו 27.5 מיליארד ששקלים בעשר השנים הקרובות בפרויקטים תחבורתיים שונים. בין הפרויקטים העיקריים נציין את הקמת מסילת ברזל בין עכו לכרמיאל (בעלות של 3.4 מיליאד שקלים), הקמת 'רכבת העמק' מחיפה לבית שאן (בעלות של 3.4 מיליארד שקלים) והמשך סלילת כביש 6 – עד לצומת כברי שבצפון ועד צומת הנגב שבדרום. "הצלחנו לפרוץ את הגבולות המסורתיים של גדרה-חדרה, ואנחנו בדרך לקירוב הפריפריה למרכז" אמר כץ.

שר התחבורה גם התייחס לפרוייקט 'השער הדרומי'. פרוייקט שבמסגרתו יועתק שדה התעופה של אילת לתמנע והנמל הצבאי יועתק אל מול עקבה. בשטח שנוצר יוקמו שטחי מסחר, בילוי ומגורים שיעזרו לפתח את העיר אילת כ"ריביירה". מצד שני, הפרוייקט גם מדבר על הרחבת הנמל האזרחי וחיבורו באמצעות רכבת לנמל אשדוד. שהוצג הפרוייקט, העריכו בכירי משרד התחבורה שעלותו נאמדת על 8.6 מיליארד שקלים ולפיכך הסקטור הפרטי לא יוכל להניע תוכנית שכזו. אבל אתמול השר כץ קרא להתחיל ביישום התוכניות, כאשר לדבריו רבים מתעניינים בפרוייקט. אגב, לפי פרסומים שונים, בין המתעניינים השונים גם המיליארדר האמריקני ויזם הנדל"ן, דונלד טראמפ.

כץ גם מתח ביקורת חריפה על התנהלות הרכבת הקלה בת"א. "כולם אשמים בעיכוב, הממשלה, חברת נ.ת.ע וגם הזכיין" אמר כץ. במקביל הודיע השר כי הרכבת הקלה בירושלים תחל להניע את גלגליה באפריל 2011.