פרארי קליפורניה
כחלק מתוכנית החומש של קונצרן פיאט בסופ"ש האחרון, נחשפו גם התוכניות לעתיד של חברות הבת, פרארי ומזארטי – והן מתכננות מתקפת דגמים חסרת תקדים בשנים הקרובות.
מזראטי תציג גרסת סדאן עממית ומוקטנת לקווטרופורטה, שתתמודד מול מכוניות הסלון מגרמניה. לפי מזראטי, המכונית תציג שפה עיצובית חדשה ליצרן משולבת באיכות גבוה והנאה מנהיגה. גרסה חזקה של מכונית זו תנסה לנגוס בנתח השוק של ב.מ.וו M5, מרצדס E קלאס בגרסת ה-AMG וכמובן אודי בסדרות ה-S וה-RS. כמו כן, החברה תמשיך ותפתח יורשות לגרנד טוריסמו כולל גרסת קבריולה. נתח השוק לו שואפת מזראטי בתחום פעילותה עומד על 10% תוך חמש שנים – יותר מכפול מנתח השוק שלה היום. החברה תשיק גם תוכנית התייעלות לקיצור משכי ייצור והורדת עלויות.
אצל פרארי השינויים יהיו גדולים אף יותר – במסגרת תוכנית החומש שלה תציג החברה לא פחות משישה דגמים חדשים, כאשר גרסת הספיידר (דו-מושבית פתוחה) ל-458 איטליה תוצג תוך כשנה ותהווה מחליפה ל-F430 ספיידר. מעבר לגרסת ספיידר כאמור, תזכה ה-458 לגרסות חזקות וחדות יותר, כדוגמת ה-430 סקודריה הזכורה לטוב.
ה-612 סקאלייטי המזדקנת, שלא זכתה להצלחה גדולה כפרארי גרנד טוררית בת 4 מושבים, תוחלף מכונית חדשה שמכונה כרגע F151, אולם לא ברור אם יכולות ה-GT שלה תשמרנה. לאחריה תחליף פרארי F152 את ה-599 פיוראנו, ב-2013 האנזו המיתולוגית, ספינת הדגל של פרארי, תזכה ליורשת מתבקשת כאשר שנה מאוחר יותר (2014), תוצג מחליפתה של הפרארי קליפורניה. למרות ידיעות ברורות על מכונית היברידית נושאת לוגו פרארי, לא נמסר עדכון בתחום זה.
היבואן הישראלי שהבטיח לייבא את שני מותגי העל האיטלקים בשנים הקרובות, ישמח בוודאי לשמוע זאת...