רוב הזמן, הדבר הראשון שחושבים עליו בהקשר של דאצ'יה הרומנית, הוא הבדיחות הישנות על הדלתא או ההלצות של ג'יימס מאי מ'טופ-גיר' על הסנדרו. אבל היצרנית העממית רוצה שייקחו אותה ברצינות, וכחטיבה של רנו המאוד-פעילה בספורט מוטורי, גם דאצ'יה מעוניינת ליצור לעצמה מסורת מירוצים ראויה. לכן, עוד לפני שהוצג בתערוכת ז'נבה האחרונה הדאסטר החדש – רכב הפנאי העדכני של החברה אשר מבוסס על ניסאן קשקאי – החלו בדאצ'יה להריץ את הגרסה שלו למירוצי קרח.
המרכב של רכב המירוץ עשוי סיבי פחם ויחד עם שלדת צינורות עומד המשקל היבש על 950 ק"ג בלבד – לא הרבה עבור מנוע ה-V6 המרכזי בנפח 3.0 ל' המייצר 350 כ"ס. הכוח מועבר לארבעת הגלגלים (הממוסמרים) באמצעות גיר סיקוונסיאלי בעל 6 הילוכים ודיפרנציאלים ננעלים, כאשר השליטה מתבצעת בסיוע היגוי אחורי. מי שנוהג עבור דאצ'יה בליגת מירוצי הקרח ב-2010 הוא לא אחר מאשר אלאן פרוסט, 4 פעמים אלוף פורמולה 1 לשעבר, שמדגים כאן את יכולתו.

אז כן, הקשר לרכב הסדרתי רופף לגמרי – אבל עם כזה אקשן, למי אכפת...