לפני כשבועיים קיבלו חובבי הרכב בצער את ההודעה על הפסקת הייצור של הדודג' וייפר המיתולוגית. הוייפר שהחלה את חייה כקונספט בשנת 1989 הייתה התגלמות מודרנית של מכונית שרירים עם מנוע V10 ענק פרימיטיבי ושופע כוח ועיצוב אגרסיבי במיוחד. הקהל אהב אותה מהרגע הראשון והיא הגיעה לייצור בשנת 1992, תחילה בגרסת רודסטר ומשנת 1995 גם במרכב קופה (GTS) והפכה לאייקון תרבות (ואף ככבה בסדרת טלוויזיה הנושאת את שמה). אך הוויפר לא הייתה רק מכונית שרירים אלא גם היוותה בסיס מוצלח לגרסאות מרוצים שזכו לניצחונות רבים בעיקר בסדרות ה-GT למיניהן ובסבב מרוצי הלה מאן.

ב-2003 הופיע דור חדש של הוויפר, שנקרא גם SRT 10, עם מנוע עוד יותר גדול, עם עוד יותר כוח וגם יותר ארס. בינתיים חברת האם קרייזלר הספיקה להיפרד מדיימלר, להיקלע לקשיים, להתאחד עם פיאט ולהיכנס לתהליך התייעלות כואב במסגרתו ירדו מפס הייצור דגמים לא רווחים. כך לאחר כמעט 20 שנה ויותר מ-25 אלף "וייפרים" בא הסוף לאגדת השרירים המודרנית. מצאנו לנכון להיפרד מהוייפר בספיישל גלריות מיוחד. גלריה אחת תציג את ההיסטוריה של הוויפר וגרסאותיה לאורך השנים. בגלריה השנייה תוכלו לראות את הוויפר הנוכחית ממנה אנחנו נפרדים ובגלריה השלישית תפגשו בוייפר ACR הקרבית ושוברת השיאים.

היא לא הייתה מתוחכמת, היא הייתה ברוטאלית ולא מעודנת, אבל הייתה לה הרבה נשמה (עד כמה שאפשר להגיד את זה על מכונית אמריקאית). מסוג המכוניות שלא מתאימות לעידן הפוליטקלי קורקט, זיהום האוויר וה-ESP. לנו רק נותר לקוות שמתישהו הצפע יחזור להכיש על הכביש.