בדומה לב.מ.וו סדרה 7 החדשה, למרצדס S קלאס הנוכחית, וגם לזו שתבוא אחריה, לא יכולה אודי להרשות לעצמה שלא להציג גרסת בסיס גלגלים ארוך ל-A8 החדשה (בה נהגנו לא מכבר). בהיותה הנציגה בקצה קשת הדגמים של היצרן, הופכת גרסה זו גם לבמה להצגת יכולת טכנולוגית ועיצובית, כאשר צמד השינויים המהותיים המבדיל גרסה זו מיתר אחיותיה "הנחותות" לסדרת ה-A8, הנו מנוע ה-W12 האדיר ובסיס הגלגלים המוארך.
מתחת למכסה המנוע עשוי האלומיניום נמצא את מנוע ה-W12 בגרסה חדשה: הנפח צמח מ-6.0 ליטר ל-6.3 ליטר והתווספה הזרקה ישירה כדי להעלות את ההספק מ-450 ל-500 כ"ס. דרך תיבת 8 ההילוכים טיפטרוניק – והנעה לכל הגלגלים, כמובן – מסוגלת נושאת הנוסעים המפוארת להגיע מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.9 שניות ולעצור רק במגביל המהירות החותך את הדחף קדימה ב-250 קמ"ש. צריכת הדלק לרכב בממדים שכאלו וביצועי על מרשימה למדי עם 8.3 ק"מ לליטר (הדגם היוצא צרך 12% יותר).
אורכה הכולל של המכונית עומד על 5,267 מ"מ, כאשר תא הנוסעים נהנה מתוספת של 130 מ"מ לבסיס הגלגלים ולאורך ומעליה בגובה בת 2 מ"מ, לטובת מרווח הראש מאחור. לאלו הזוכים להניח את ישבנם מאחור נציין כי מדובר בצמד מושבים בלבד, אך רמת הפאר והפינוקים להם יזכו תרחיב את דעתם: מושבים מתכווננים חשמלית עם זכרון, הדום לרגליים, מדף נשלף בגב המושב הקדמי, מקרר במשענת היד בין המושבים, שליטה על ארבעת אזורי האקלים מאחור, מערכת מולטימדיה מלאה הכוללת מסכי 10.2 אינץ' ו-19 רמקולים מבית Bang & Olufsen, גג פנורמי מלא ועוד כיד הדמיון והכיס.
מבחוץ חדי עין יוכלו להבחין בשינויים קלים נוספים הכוללים שבכה קדמית עם מסגרת כרום עבה וכרום משולב בה, כרום במסגרת פנסי הערפל, תגי W12 בחזית ומאחור וחישוקי 19 אינץ' העוטים צמיגי 255 מ"מ. ניתן יהיה להזמין גם חישוקי 20-21 אינץ', אל חשש.
אודי A8 המתוחה תזכה לחשיפה רשמית מלאה בתערוכת בייג'ין שתיערך בסוף החודש. מכירה תחל בארה"ב לקראת הסתיו ובאירופה בספטמבר. ה-W12 A8 תגיע גם לישראל, ככל הנראה בהזמנה מיוחדת.