וויליאם לי, סגן נשיא בכיר ביונדאי וצביקה פולק נשיא קבוצת כלמוביל לכבוד תערוכת אוטומוטור 2010 נחת בארץ וויליאם לי, סגן נשיא בכיר ביונדאי. לי, האחראי על איזור המזרח-התיכון ואפריקה, סיפר על התוכניות הגרנדיוזיות של היצרן הקוריאני בארץ. "אנחנו נמכור כאן יותר מ-35,000 מכוניות ב-2012 ונהיה מספר אחד בשוק" הוא אמר "כלמוביל רוצה בכך ואנחנו נתמוך בהם". "אם סגן הנשיא אומר אז אנחנו צריכים לבצע" הוסיף צביקה פולק נשיא קבוצת כלמוביל.

לי המשיך והסביר שהמקום הראשון בשוק המקומי מאוד חשוב ליונדאי. "מקום ראשון בישראל זה דבר חשוב לנו מבחינה אסטרטגית. יש כמה שווקים בהם אנחנו נמצאים במקום השני וחשוב לנו לטפס כאן לראשון. זה יעזור לנו להתקדם במקומות נוספים. בארצות הברית ובאירופה קשה לנו להגיע למקומות הראשונים אבל באזור שלכם זה בהחלט אפשרי וחשוב".

התוכניות
לפי לי בשנתיים הקרובות יוצגו שפע דגמים חשובים ביותר לשוק הישראלי ובראשן יונדאי i30 סדאן חדשה שתגיע ב-2011. זו לא תתבסס על הדגם המוכר, או על האלנטרה הנמכרת בארה"ב, אלא על פלטפורמה חדשה ותשמש בעתיד גם את יורשת האחות הקומפקטית. עוד קודם תגיע אלינו יונדאי אקסנט חדשה וחשובה ביותר וכמובן שה-i40 מחליפת יונדאי סונטה.

לי סיפר על סיכוי טוב לכך שיונדאי תחל למכור בארץ את הסונטה האמריקנית (שהוצגה לא מכבר). "יש לנו יכולת ייצור גבוהה באלבמה ובג'ורג'יה וכרגע אנחנו בודקים את נושא התקינה אצלכם. מבחנתנו כל האפשרויות פתוחות: אנחנו יכולים למכור כאן את ה-i40 ואת הסונטה יחדיו או רק אחת מהן".

ומה בקשר למעמדה של יונדאי בעולם "לפני 10 שנים היינו במקום השמיני והחלטנו להפוך לשחקן גלובאלי. אז לא הרבה האמינו שנוכל להיות בחמישייה הראשונה אבל אנחנו הוכחנו אחרת ואף יותר מזה והיום אנחנו במקום הרביעי". אבל יונדאי לא מתעניינת רק בכמויות אלא מתמקדת היום באיכות ובבטיחות. "אנחנו מאמינים שכשנתקדם בנושאים אלה גם הכמויות יגדלו". אגב, באופן מעניין רואה לי את טויוטה, ניסאן והונדה כמתחרים החזקים של יונדאי.