רק לפני כחודש התבשרנו שג'נרל מוטורס עתידה לסגור את חטיבת האמר, לאחר שהניסיון למכור את המותג לחברת סיצ'ואן טנגז'ונג הסינית נכשל. חובבי רכב השטח המיתולוגי יכלו להתנחם בכך שלפחות אבי השושלת, ה-HMMWV הצבאי (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle) הידוע בכינויו Hummvee המשיך לשאת את השם בגאווה, אבל עכשיו מסתבר שלא כך הדבר וגם עתידו הצבאי של הכלי לוטה בערפל.על פי דיווח של העיתון USA Today, צפוי הצבא האמריקני להזמין השנה מחברת א.מ. ג'נרל רק 2620 יחידות של ההאמר הצבאי, לעומת 8120 יחידות שהוזמנו בשנת 2009 ו-9202 יחידות בשנת 2008. אגב, מאז שנת 1985 יצרה החברה 240 אלף כלים כאלו, מהם 150 אלף משרתים בצבא האמריקני.
הסיבה העיקרית לירידה בביקוש הצבאי להאמר נובעת משיקולים מבצעיים. ההאמר שמשרת בעיקר את הכוחות האמריקנים בעיראק ואפגניסטן, התגלה במשך השנים כפגיע מידי לסוגי המתקפות המאפיינות את הלוחמה באזורים אלו. השימוש הנרחב שעושים ארגוני הטרור במוקשים ומטעני צד וגחון חשפו את הבטן הרכה של ההאמר, תרתי משמע.

ההאמר, ששורשיו עוד בשנות ה-70, תוכנן כרכב טקטי עם ניידות ועבירות גבוהה. גחון שטוח, משקל קל (יחסית) ומרכב אלומיניום שייחדו את ההאמר והביאו להצלחתו עומדים כעת בעוכריו. שדה הקרב המודרני שכולל בעיקר לוחמה בשטח בנוי מצריך מיגון כבד וגחון גבוה במיוחד וההאמר הוותיק פשוט לא מתאים לכך. עקב הדרישות הטקטיות שהשתנו עלה הביקוש של הצבא האמריקני לכלים המכונים MRAP (Mine Resistant Ambush Protected), המצוידים בגחון בצורת V שמתאים להגנה בפני מוקשים ומטעני גחון. בין הרכבים האלה ניתן למנות את ה-M-ATV של חברת אושקוש וגם את ה-Sand cat (המוכר בארץ בשם קרקל) המיוצר על ידי חברת פלסן סאסא הישראלית, ובקרוב גם תוכלו לראות אותו בשירות משטרת ישראל.

עדין מוקדם עוד לקבוע אם ההאמר בדרך לחתום על טופס טיולים שכן הירידה בביקוש עשויה להפוך את ייצורו ללא כדאית מבחינה כלכלית. כך או כך סביר להניח שאת ההאמר תמשיכו לפגוש במילואים