בסוף השנה שחלפה פרסמה חטיבת הספורט המוטורי של ב.מ.וו את תוכניותיה לקראת שנת 2010. בין המשך הפעילות בסדרות המרוצים השונות בהן משתתפת ב.מ.וו (פורמולה 1, אליפות העולם למכוניות סאלון, סדרת ה-GT של ה-FIA) והרצת סדרות המרוצים הייחודיות רק לה, הודיעו גם על פיתוח מכונית מירוץ חדשה. מדובר ב-Z4 GT3 שמתאימה, כמתבקש משמה, להגדרות הטכניות של מרוצי ה-GT3 של ה-FIA.
סדרת מרוצי ה-GT3 של ה-FIA הפכה להיות פופולארית ומעניינת במיוחד בשנים האחרונות, כאשר על ההגמוניה של פורשה 911 ושברולט קורבט התחילו לאיים יצרניות נוספות שנכנסו לסבב, כדוגמת אסטון מרטין עם ה-DBRS9, יגואר עם ה-XKR-S, אודי עם ה-R8 LMS ואפילו למבורגיני עם הגאיירדו GT3.
לב.מ.וו אמנם יש נציגות בליגה עם סדרה 6 שמורצת בקבוצה המשותפת לה ולסדנת 'אלפינה', אך עד עתה לא היה מדובר במכונית רשמית של היצרן.כעת לאחר משחררים בב.מ.וו פרטים טכניים ראשוניים על ה-Z4 GT3 שאמורה לעשות את צעדיה הראשונים עבור קבוצת ב.מ.וו כבר השנה. ה-GT3 מתבססת כמתחייב מהתקנות על ה-Z4 המוכרת אך זוכה לגג קשיח קבוע, כלוב התהפכות, מפשקי סרנים מורחבים וחלקי מרכב מקרבון. העיקר הוא מנוע V8 בנפח 4.0 המספק 480 כ"ס שמבוסס על מנוע של ה-M3 הסדרתית (ל-M3 ישם גם גרסת מרוצים המתחרה בסדרת ה-GT2) ומשודך לתיבת הילוכים סינקוונסיאלית עם 6 הילוכים.
מפתיע לגלות שה-Z4 המסלולית תעשה שימוש במנוע V8 שאינו קיים בהיצע הסדרתי – וייתכן כי זהו רמז לגרסה M עתידית. כך לפחות היינו רוצים לקוות... עד אז, אפשר להסתפק בגרסת ה-SDrive35is של ה-Z4 מכיוון שמן הסתם ה-GT3 אינה בעלת רישוי לכביש ומיועדת אך ורק למסלול. שלכם תמורת 298 אלף יורו בלבד – לא כולל מיסים.