חברת הסקרים J.D.Power פרסמה את סקר האמינות (Dependability Study) השנתי שלה המתייחס לשוק האמריקני. הסקר מתיחס לבעיות שהתגלו במכוניות בנות 3 שנים (משנת הדגם 2007), ומדרג מכוניות ומותגים לפי מספר התקלות הממוצע. בשנה שעברה התחוללה הפתעה גדולה כאשר לקסוס, המובילה המסורתית בסקר זה, איבדה את מקומה הראשון המסורתי (בו דורגה בפער עצום רק שנה קודם לכן). הפתעה גדולה לא פחות היוו שני המותגים שהדיחו את לקסוס מהפסגה: יגואר וביואיק. לקסוס הסתפקה במקום השלישי.
על פי תוצאות הסקר החדש, היפניות ממשיכות לאבד גובה. לקסוס ירדה הפעם למקום הרביעי, טויוטה – מהמקום הרביעי לשישי; אינפיניטי, שדורגה שישית ב-2009, מופיעה הפעם רק במקום ה-13. אקורה ירדה ממקום 7 ל-10, ורק הונדה שיפרה מעט את מעמדה ועלתה ממקום 10 ל-7. פרט לאלו, סובארו (מקום 14) היא היחידה בין היפניות שהשיגה ציון מעל הממוצע הכללי. היתר נמצאות בשליש התחתון של הטבלה עם דירוגים לא מחמיאים: ניסאן במקום 25 מ-36 המותגים המדורגים (ומתחת להאמר!), מאזדה במקום 29, מיצובישי במקום 31 וסוזוקי במקום ה-35 הלפני-אחרון (אם כי זהו שיפור לעומת 2009, כאשר דורגה אחרונה).
פורשה קפצה מהמקום ה-11 ישירות למקום הראשון וזהו המותג האמין ביותר בארה"ב על פי תוצאות הסקר. מותגי היוקרה של פורד ו-GM, לינקולן וביואיק, מפגרים רק מעט מאחור. מותגי פורד, בכלל, מגלים הצטיינות: את מרקורי נמצא במקום החמישי, בדיוק כמו ב-2009, ואילו פורד עלתה מהמקום ה-13 אשתקד למקום השמיני השנה. מי שאיבדה גובה באופן ניכר היא יגואר, שצנחה מהמקום הראשון המשותף ב-2009 הרחק למטה, למקום ה-23.
הנסיגה היפנית ניכרת גם בדירוג הדגמים בקטגוריות השונות. ב-2009 נטלו מותגי יפן שמונה מקומות ראשונים מ-11 הקטגוריות בסגמנט מכוניות הנוסעים. השנה – רק 3 מקומות ראשונים! בקטגוריית ה-Trucks (רכבי פנאי, טנדרים ומיניוואנים), לעומת זאת, מצבם של מותגי יפן טוב יותר עם 6 מ-8 מקומות ראשונים, לעומת 5 מ-8 מקומות ראשונים ב-2009. קבוצת טויוטה שמרה על הבכורה עם 5 מקומות ראשונים, ארבעה לטויוטה ואחד ללקסוס; קונצרן פורד נטל 4 מקומות ראשונים, GM והונדה – שלושה מקומות ראשונים כל אחד. יצרני אירופה הסתפקו בשני מקומות ראשונים מתוך 19 קטגוריות.