יו"ר ב.מ.וו נורברט רייטהופרחילול הקודש? במסיבת העיתונאים השנתית שהתקיימה אתמול בה דיווחה ב.מ.וו על תוצאותיה העסקיות, מסר יו"ר החברה נורברט רייטהופר כי החברה מפתחת פלטפורמת הנעה קדמית והנעה כפולה עבור היצע חדש של מכוניות ב.מ.וו קומפקטיות. עד היום לא יצרה ב.מ.וו מעולם מכונית הנעה קדמית ששווקה כב.מ.וו. הפלטפורמה החדשה מיועדת גם למיני, באופן טבעי, ותצא לשוק יחד עם הדור הבא של המיני ב-2014. הפלטפורמה המדוברת מיועדת למכוניות באורך -3.80 ועד 4.30 מ', ותאפשר לב.מ.וו להרחיב את ההיצע אל מתחת לסדרה 1 הנוכחית ולהתמודד בסגמנט הגדול והחשוב הכולל מכוניות האצ'בק קומפקטיות כמו פולקסווגן גולף, פורד פוקוס, רנו מגאן ופיג'ו 308 – ומעכשיו גם לפחות מותג-פרימיום אחד נמצא שם, אודי עם ה-A1 החדשה (שהוצגה בתערוכת ז'נבה האחרונה). הפלטפורמה הרבגונית מיועדת לשמש בסיס לעד 20 ואריאציות שונות של דגמי ב.מ.וו ומיני, ובכך תסייע להקטנת עלויות פיתוח.
ב.מ.וו צופה כי סגמנט המכוניות הקטנות-פרימיום יגדל בקצב של 4-6% בשנה בשנים הבאות. סיבה נוספת להרחבת היצע הדגמים היא הדרישות המחמירות בתקני פליטת CO2 באירופה, שיכנסו לתוקף ב-2012. היצע מורחב של מכוניות קטנות יעזור להקטין את פליטת CO2 הממוצעת של הקבוצה, כאשר היעד עליו הוצהר הוא קיצוץ של 25% עד 2020 בהשוואה לערכי 2008.

במסיבת העיתנואים דיווחה קבוצת ב.מ.וו, כאמור, על תוצאותיה לשנת 2009. שלא במפתיע, המשבר הכלכלי הכלל-עולמי השפיע לרעה והביא לירידה של כ-10% במספר המכוניות שנמכרו – 1,286,310 ב-2009 לעומת 1,435,876 ב-2008. אצל מותג ב.מ.וו נרשמה ירידה של 11.1%, מ-1.202 מיליון ל-1.069 מיליון מכוניות. אצל מיני נמכרו 216,538 מכוניות ב-2009, ירידה של 6.8%, ואילו 1,002 מכוניות רולס רויס מצאו בעלים ב-2009, ירידה של 17.3%. חטיבת המכוניות רשמה הפסד לפני מס של 588 מיליון אירו, לעומת רווח לפני מס של 318 מיליון אירו ב-2008 – אבל ב.מ.וו דיווחה על מגמה חיובית וחזרה לרווחיות ברבעון הרביעי של השנה, כך שהתחזית ל-2010 אופטימית.

גם בתחום האופנועים דווח על ירידה במכירות, מכ-101,700 ב-2008 ל-87,300 ב-2009.