שלושה וחצי חודשים אחרי סיום עונת 2009, נפתחת עונת 2010 של ה-WRC והקרב על האליפות מתחדש. ואל תחשבו לרגע שגיבורינו נכנסו לשנת חורף בזמן הזה – מרביתם היו עסוקים באימונים וחלקם אף המשיכו להשחיז קווים במרוצי ראלי שלא במסגרת האליפות. דניאל סורדו מסיטרואן, למשל, שלט ביד רמה בראלי הארקטי שנערך בלפלנד, בעוד מיקו הירבונן ניצח בקלות בראלי מונטה-קרלו, עם פיאסטה S2000 חדשה לגמרי. ואולי היו אלו התנאים המושלגים במונקו, אשר הכינו אותו לניצחון בראלי שוודיה שפתח את העונה החדשה...רגע, איפה סבסטיאן לואב בכל הסיפור? הבחור נח על זרי הדפנה לזמן קצר, וחזר בשיא המרץ לעשות להירבונן חיים קשים גם הפעם. הוא אמנם הודה שאיננו פייבוריט עבור המרוץ הזה, לא בתנאי השלג הכל-כך אהובים על מתחריו מבית פורד, אך לבטח לא התכוון לוותר מראש על הסיכוי. גם קבוצתו הגיעה מוכנה ולמנהלה אפילו היו תחזיות לכבוד העונה החדשה: דני סורדו, הנהג מספר 2 של הקבוצה, ינצח סוף-סוף בראלי; קימי רייקונן, אשר עזב את ה-F1 בכדי להצטרף לקבוצת סיטרואן-ג'וניור, יגיע אל הפודיום לפחות פעם אחת, וסבסטיאן לואב – נו, יהיה שוב האלוף.
גם מלקולם וילסון, מנהלה של קבוצת פורד, נשאל בנוגע לתחזיותיו לשנה החדשה. הוא לא התנבא על ניצחון לנהגו הראשי, אך הבטיח קרב לא פחות צמוד מבעונה שעברה. הוא אף ציין כי השנה, בניגוד לעונות הקודמות, קיבלו שני נהגי הקבוצה הבכירה של פורד הוראות ברורות באשר להיררכיה השוררת ביניהם. ביצועיו הלא מרשימים של יארי-מאטי לאטוולה ב-2009 הובילו את וילסון לקבוע חד משמעית כי השנה כל תפקידו של זה יהיה לתמוך בהירבונן בכדי להחזיר לפורד את תואר האליפות. וילסון אמר כי איננו שולל ניצחון של לאטוולה בראלי, אך לא על חשבונו של הירבונן, ושהפיני הצעיר וחובב התאונות צריך לשים לעצמו כמטרה סיום מרוצים בעמדת נקודות, ועדיף לפני דני סורדו, מקבילו מבית סיטרואן.

ולפני שנשכח – היה גם ראלי בסוף השבוע. היום הראשון החל בהובלה מקדימה של סיטרואן – קודם סורדו ואז לואב – אבל סטייג' 5, שחזר על התוואי של סטייג' 2, ערבב את כל הנהגים כשתנאי הדרך הפכו לקשים משמעותית עקב מעבר המכוניות מוקדם יותר באותו היום. שני המפסידים הגדולים של הסטייג' היו פטר סולברג ומתיו וילסון: ה-C4 החדשה של סולברג סבלה מתאונה קלה שעלתה לו ב-4 דקות. כתוצאה עקפה אותו הפורד של וילסון, אך מעט מאוחר יותר נתקעה זו באחת הפניות – מספיק זמן בכדי שסולברג יגיח מאחור ויתנגש בה. שניהם, אגב, הגיעו בנסיעה לקו הסיום.
בסטייג' 6 סבלו קשה אף יותר שני נהגים מנוסים אחרים: אלוף העולם לשעבר מרקוס גרונהולם, שהבליח לראלי אחד, סבל מתקלה חשמלית מסתורית במכונית הסטובארט-פורד שלו והתעכב כ-12 דקות. מהעבר השני, אלוף העולם בפורמולה 1 לשעבר קימי רייקונן, הצליח לאבד שליטה ולהתקע בצד הדרך למשך 25 דקות עם מכונית הסיטרואן-ג'וניור שלו.
ובאשר לשני מובילי הראלי – החל מסטייג' 5 תפס הירבונן את ההובלה ומשם והלאה לא הרפה עד לנצחון. לואב נלחם איתו עד סטייג' 18, ואז החליט שפשוט אין טעם: "אין שינוי, אפילו על הקצה. כשאני לא עושה אפילו טעות אחת הוא מהיר בדיוק כמוני, בסטייג' הזה עשיתי כמה טעויות והוא סיים הרבה לפני. הוא פשוט חזק מדי כאן". וכשדבר כזה מגיע מפיו של אלוף העולם הלא-מתפשר, כנראה שבאמת כלו כל הקיצים.

וכאן אנו חוזרים לשאלה שבכותרת – האם ניצחון זה הוא סימן עבור המשך העונה? האם יצליח הירבונן לגבור השנה סוף-סוף על אלוף-העולם-בראלי-שש-פעמים-ברציפות? כרגע נותר לנו רק להמר – ולחכות למרוץ הבא, שייערך במקסיקו ב-5-7 במרץ. בינתיים, העיפו מבט על טבלת הנקודות – ארגון ה-FIA החליט על רענון שיטת הניקוד וכעת המנצח זוכה ל-25, כאשר המקום השני רק ל-18. חשוב מכך – עשרת המתחרים הראשונים זוכים בניקוד (לעומת 8 בשנים עברו) – דבר אשר עתיד להגדיל את המוטיבציה בקרב מתחרים צעירים.

דירוג ראלי שוודיה:
1. מיקו הירבונן (פורד) – 3:09:30.4 (25 נק')
2. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 42.3+ (18 נק')
3. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 1:15.4+ (15 נק')
4. דני סורדו (סיטרואן) – 2:41.6+ (12 נק')
5. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן-ג'וניור) – 4:15.3+ (10 נק')
6. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 5:23.4+ (8 נק')
7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 7:53.9+ (6 נק')
8. מאדס אוסטברג (סובארו פרטית) – 9:22.2+ (4 נק')
9. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 10:17.5+ (2 נק')
10. פי-ג'יי אנדרסון (סקודה אס2000) – 12:08.9+ (1 נק')
דירוג קבוצות אחרי מרוץ אחד:
1. פורד – 40 נק'
2. סיטרואן – 30 נק'
3. סטובארט-פורד – 14 נק'
4. סיטרואן-ג'וניור – 14 נק'