כמעט 8 חודשים אחרי העדכון האחרון בו הבטחנו לכם כי החשמלית של מיצובישי בדרך לארץ, הגיע הזמן לבשר כי עד תום השנה תוכלו לרכוש חשמלית אמיתית מבית מיצובישי, והמדובר ב-i-MiEV המוכרת לנו זה מכבר.

להזכירכם, מיצובישי i-MiEV מצוידת במנוע חשמלי אחורי המפיק 63 כוח-סוס ומומנט של 18.4 קג"מ כאשר מערכת סוללות ליתיום-איון מאפשרת טווח נסיעה של עד 160 ק"מ בין טעינות. למרות המידות הקטנות (רק 340 ס"מ מקצה לקצה), מבטיחים במיצובישי יכולת שינוע של ארבע מבוגרים.
הסוללות מאוחסנות ברצפת הרכב תוך שיפור היציבות עקב הורדת מרכז הכובד וחסכון במקום. מהירותה המרבית של ה-i-MiEV עומדת על 130 קמ"ש, המאפשרת לה לנוע גם בכבישים בין-עירוניים מהירים, אך נראה כי עיקר זמנה יהיה בכרך הצפוף. רוכש המכונית יוכל לטעון אותה באמצעות שקע ביתי רגיל כאשר מטען מהיר יאפשר הטענת 80 אחוז מקבולת הסוללות תוך חצי שעה בלבד.

צביקה פולק, מנכ"ל קבוצת כולמוביל, צופה כי המכונית תוצע למכירה עד סוף 2010 וזאת כחלק מתוכניות הייצור והשיווק של היצרן. אולם המיצובישי לא תישא בעול החשמלי לבדה. הסמארט החשמלית ובטווח הארוך יותר גם היונדאי i10 החשמלית המיועדת תצטרפנה להיצע הקבוצה.

שוק היעד למיצובישי החשמלית כולל הן לקוחות פרטיים והן ציי רכב. בכולמוביל יישמחו אם ההצלחה באירופה תחזור על עצמה, שם יצטרפו במהלך המחצית השניה של 2010 עשרות i-MiEV כניידות משטרה וכ-3,000 מכוניות (!) תשולבנה למערך השרות של שדה התעופה של פרנקפורט.

הואיל והמכונית של בטר פלייס תוצג אף היא בתחילת 2011, הולך להיות מעניין בגזרה החשמלית של שוק הרכב הישראלי.