ההשראה ל-S-קלאס הבאה: הקונספט F700מלחמת ההתשה המתחוללת למעשה ללא הפוגה מזה שנים ארוכות בפסגת עולם הרכב מושכת אחריה הרבה מעבר למספרים הניתנים לכימות; שלושת המובילות המסורתיות – אודי, ב.מ.וו, מרצדס, אם לא שמתם לב, כולן מאותו המוצא.. – מחליפות ביניהן מיקומים, מציעות עוד ועוד תחכום, יוקרה, פאר ונוחות ומראות לנו לא פעם את מה שנראה ב'פרייבט' העממית שלנו תוך זמן קצר, סוג של מבט אל העתיד. מרצדס S-קלאס הנוכחית הושקה ב-2005, לא מעט זמן במונחי עולם הרכב כאשר בתחילת 2009 היא עברה מתיחת פנים קלה. השקת המתחרות העדכניות – ב.מ.וו סדרה 7 ואודי A8 החדשה – האיצה את פיתוח מרצדס S-קלאס הבאה, וזו מתוכננת להגיע לקראת סוף 2012 או תחילת 2013. המתחרות הרעננות – והמוצלחות – שמות לפתע את הטוענת המסורתית לכתר "הטובה בעולם" במגננה, וללא ספק נדרש עדכון ורענון על-מנת לחזור ולדרוש את הכתר.

מקורות באירופה מדווחים כבר על כמה מכוניות מרצדס גדולות ומוסוות, מן הסתם מבוססות סדרה-S הנוכחית – בשלבי ניסוי כאלו ואחרים באתרים שונים ביבשת. במקביל הולך ומצטבר מידע לגבי ספינת הדגל הבאה של מרצדס. עיקר החדשות – למעט העובדה שזו תהיה מכונית חדשה לגמרי ולא מתיחת פנים של הדגם הנוכחי – הוא בגרסה היברידית Plug-In (או כמה גרסאות) שתוכל לנסוע על חשמל בלבד, להיטען באמצעות שקע החשמל הביתי ותצויד בטכנולוגיית 'עצור וסע' חסכונית, מבוססת מנועים חשמליים. מגוון מנועים חדשים יחליף את רוב הארסנל הקיים, כאשר ככל הנראה ייגרעו מנועי ה-V12 מן ההיצע – כולם, בנזין ודיזל, יצוידו בהזרקה ישירה ורובם בנוסף עם הגדשת טורבו, בכלל זה ייתכן אף שנראה S-קלאס עם מנועי 4 צילינדרים, רחמנא לצלן. גולת הכותרת וגאוות מרצדס תהיה כנראה גרסת S500 הייבריד מתוכננת, שלדברי מקורות מתוך מרצדס – לא רשמיים אך בהחלט אופטימיים... – תציע ביצועים מעולים (0-100 תוך פחות מ-6 שניות), מינימום פליטת מזהמים (פחות מ-100 גרם CO2 לק"מ!) לצד צריכת דלק דמיונית כמעט, של כ-33 ק"מ לליטר!
בסה"כ מדברים במרצדס על צריכת דלק הנמוכה בממוצע בכ-25% ביחס להיצע הנוכחי, 10% יותר הספק ו-25% יותר מומנט.
כל המנועים, כך ממשיך אותו המקור, מתוכננים אפשרות לחיבור יחידת כוח חשמלית, קרי – בעלי פוטנציאל לשמש גרסאות היברידיות. יצוין שבשלב הראשון – לפחות על-פי המידע הקיים כיום – תוצענה הגרסאות ההיברידיות במחיר גבוה יותר מגרסאות מקבילות בהספקן ללא עזרה חשמלית.
 
מרצדס S-קלאס חדשה ב-2012
צילום: מנהל 
 
עיצוב ה-S-קלאס הבאה תושפע באופן ישיר מעיצוב הקונספט F700 (בתמונות למעלה ומימין) טענה שנשמעה כבר בעבר ומקבלת עוד ועוד חיזוקים, גם מתוך מרצדס. הממדים, בהשוואה ל-S-קלאס הנוכחית, יגדלו במקצת והפנים – עד כמה שזה יישמע מוזר – ייהפך למרווח עוד יותר. לגבי הטכנולוגיה שתעטוף את הנהג והנוסעים – עוד לא ידועים פרטים כלשהם, אך כנראה שכרגיל בליגה הזו, כל השקת מתחרה חדשה תעלה את הרף ותציב סטנדרטים משלה. נמשיך לעקוב ולעדכן.