סיאט תציג בתערוכת ז'נבה הקרובה את האיביזה ST, גרסת הסטיישן לאיביזה. את המכונית שעיצב לוק דונקרוולקה, חשפה סיאט בתערוכת פרנקפורט האחרונה, אז במדי קונספט. כעת זו גרסת היצור שצפויה להגיע גם אלינו במהלך חודשי הקיץ הקרובים ולסמן את חזרתה של סיאט לתחום המוניות.

בעבר, צ'מפיון מוטורס, היבואנית, שלטה בתחום המוניות הקטנות, בעיקר עם דגמי סקודה וסיאט. כששיווק הסקודה פאביה החדשה החל נטשה גם סיאט את תחום ההיסעים; מהלך שהגיע אל שיאו כאשר סיאט ישראל השיקה את האיביזה החדשה. אז החליטה צ'מפיון מוטורס להתמקד בקהל צעיר ואופנתי יותר עבור המותג הספרדי, כזה שבפירוש נראה מנוגד לדימוי השייך למוניות.

אבל בסיאט מסתבר מתקשים לעמוד בפיתוי של העלאת המכירות בכמה מאות יחידות לשנה ומבקשים לחזור לתחום בו הם הצטיינו בעבר. הסיאט איביזה ST מתוכננת להיכנס לנעליה של הקורדובה 'וריו' (גרסת הסטיישן) שזכתה, יחד עם אחותה הסדאנית, להצלחה נאה בקרב נהגי המוניות. למעשה נראה שהמכוניות הראשונות שתגענה לישראל יופנו היישר לתחום המוניות. זאת משום שהן תהיינה בגרסת דיזל (TDI) עם מנוע ה-1.6 ליטר (105 כ"ס) ותיבת הילוכים ידנית. גרסאות הבנזין, עם מנוע ה-1.2 TSI החדש של הקבוצה ותיבת DSG, תגענה רק במהלך 2011.

אגב, האיביזה ST ארוכה ב-18 ס"מ מהדגם הרגיל ונפח תא המטען שגדל ל-430 ליטר יכול לשרת היטב גם את נהגי המוניות.