משרד התחבורה מחמיר את הפיקוח על היבוא האישי ומאתמול (יום ב') אסר על רישום בעלים נוספים לרכב שהגיעו ביבוא אישי וזאת לפרק זמן של שנתיים מיום הגעת הרכב לישראל. עם זאת משרד התחבורה מתיר להעביר בעלות במקרים חריגים כגון: ירושה או אובדן גמור של הרכב (טוטאל-לוס).

בשנים האחרונות לא מעט אנשים ניצלו פרצה בתקנות היבוא ומכרו את רכבם שהגיעה לישראל באופן אישי, במסווה של הוספת בעלות לרשיון. על פי התקנות, בשנתיים הראשונות להגעת רכב ביבוא אישי אסור להעביר בעלות. ההיגיון מאחורי סעיף זה – למנוע סחר בכלים שלרוב עלותם לצרכן פחותה ביחס למקבליהם שהגיעו באמצעות יבואן רשמי.
אבל זה לא עזר. התקנות לא התייחסו להוספת בעלות לרשיון הרכב (להבדיל מהעברת בעלות) והבלאגן חגג. נערכו חוזים פיקטיביים למכירת הרכב, זיופים וטענות על בעיות כלכליות או אישיות המאלצות לכאורה את בעלי הרכב למכור אותם בטרם חלפה התקופה המאפשרת את מכירתם. וכך נמכרו כלי רכב במסווה של הוספת בעלות.

זה היה עד עתה שכן מאתמול הפרצה נסגרה. בנוהל מיוחד שהופץ למנהלי המחוזות וסניפי משרד הרישוי בארץ נקבע כי הוספת בעלים לרכב ביבוא אישי תהווה העברת בעלות. בנוסף, אם טרם חלפו שנתיים מיום הגעת הרכב לישראל לא ניתן יהיה לרשום בעלים נוספים ברישיון הרכב.