הלקוח שתרגל על מסלולי האימונים של מסלולים, לחץ בכל כוחו על הבלמים, בדיוק כפי שלימדו אותו בתיאוריה. המכונית אכן האטה במהירות ונראה היה אפילו שתיעצר בזמן. אלא שתוך כדי בלימה, החלה המכונית לחוג סביב צירה, וכשעצרה לחלוטין הייתה כבר בכיוון שונה מהכיוון המקורי.
המאמן הראשי בקורס, שחשד מיד כי הבעיה בלחצי האוויר במכונית, שאל את הלקוח אם בדק לחצי אוויר לאחרונה. הלקוח הודה שלא בדק לחץ אוויר מזה זמן מה, ולכן הורה המאמן הראשי לאחד המדריכים לקחת את המכונית לבדיקת לחצי אויר בגלגלים. לא הופתענו לשמוע כי נמצאו הפרשי לחץ אוויר משמעותיים בין גלגלי המכונית. מיד דאג המדריך למלא אוויר ולאזן את הלחצים בין הגלגלים והחזיר את המכונית לתרגול. מאותו רגע, כאילו בדרך פלא, בלמה המכונית בקו ישר וללא סטיות מהנתיב.

קשה מאוד לשכנע אנשים בחשיבות בדיקת ומילוי תקופתי של לחץ אוויר בגלגלי המכונית. רוב הנהגים יוצאים מהנחה שגויה, שלחץ אוויר אינו עד כדי כך חשוב. רובנו לא בודקים לחץ אוויר בצמיגים אלא, אולי, אחת לחצי שנה-שנה. הבדיקה הבאה של נהגים אלו תהיה כאשר נוצר תקר (פנצ'ר) בצמיג או שיש צורך להחליפו. אין לנו חשק וזמן לעצור ולעשות את הפעולה המשעממת והמלכלכת הזו. חוץ מזה, אז יהיה חסר קצת אוויר, אז מה? הבעיה היא, שחוסר אוויר בצמיגים הוא אקוטי ועלול להיות מסוכן מאוד לכם ולאחרים.

להלן מספר דברים שכדאי לדעת על לחץ אוויר בצמיגים:

1. לחץ אוויר נמוך מדי מעלה משמעותית את צריכת הדלק של המכונית, ולכן את הוצאות הרכב הדלק.
2. שחיקת הצמיג עולה בצורה משמעותית כשחסר בו אוויר, ומתוך כך יש צורך להחליפו לעתים קרובות יותר. שוב הוצאות, סתם כסף שהולך לאיבוד כי התעצלתם.
3. צמיג שחסר בו אוויר, מאבד מכושרו מכל הבחינות. כך למשל ההיגוי של הרכב יהיה לקוי, כלומר: ההגה יתפקד פחות טוב ופחות מדויק, ובנוסף יהיה ההגה "כבד" יותר – קשה יותר לתפעול.
4. מרחק הבלימה של המכונית נפגע (מתארך), דבר שיכול כמובן לעלות בתאונה או אף בחיי אדם חלילה.
5. אחיזת הכביש בסיבובים ובעקומות יורדת משמעותית, ועלולה להגיע לכלל איבוד שליטה ברכב – בעיקר בזמן בלימה.
6. המכונית עלולה לצאת מאיזון בזמן בלימה, ובעיקר בלימת חירום, ולהסתבסב או לסטות מנתיבה – מה שעלול להיגמר באסון.
7. ניקוז המים בכביש רטוב נפגע בצמיג בו חסר אוויר, והמכונית עלולה להיכנס למצב "ציפה", בו אין לנהג שליטה על ההיגוי כלל.

בקיצור, כפי שכבר הבנתם, שווה להקדיש עוד כמה דקות ולבדוק את לחץ האוויר בצמיגי המכונית. לא בא לכם ללכלך ידיים? לא יודעים איך עושים זאת? כנסו לסוחר הצמיגים הקרוב (פאנצ'ר מאכר) ובקשו ממנו את השרות, סביר להניח שישמח לשרת אתכם.

ובכלל, למה שלא ימקמו את משאבות לחץ האוויר לצד משאבות הבנזין בתחנות? הרי כך יוכל הנהג למלא אויר בצמיגים בשעה שהוא מתדלק את רכבו ולא לבזבז זמן יקר.