"עוד ארוכה הדרך עד שהוא יעשה את העבודה כמו אני מתכנן בשבילו" – אומר הלל סגל ומתכוון למנוע ב.אמ.וו חדש בן 3000 סמ"ק ששתל ברכב הראלי הצהוב של הצוות לפני כחודש. אחרי כן הוא נסע לפוש מעמלו בהודו, וכשחזר לפני שבוע המשיך בכיוונונים והתאמות אך לא השלים את המלאכה עד תום, ורז הימן קיבל את ההגה על קו הזינוק מבלי שלמד אפילו במטר אחד את אפיוני הכלי החדש. לא שזה הפריע לו לנצח, כן?!

וגם משום שגל שחם, יריבו העיקרי, פרש בשל מוט מייצב שבור שגרם לשני גלגליו האחוריים לחתום על הסכם גירושין... על כל פנים, צריך היה הרבה ניסיון כדי לצלוח את המרוץ הזה, ולמרות שנעם הימן אומר בתדריך: ""הממטרים העזים שהצליפו בנגב בשבוע החולף גרמו לשינויים טופוגרפיים מרשימים והקרקע מחורצת קשות, אך לדעתי יש בכך גיוון ואתגר..." הרי בפועל היה צורך להיות או זהיר, או מזליסט, או עידו כהן.

וכמו להכעיס השתרר גם אובך נוראי, וכמו להוסיף קושי על מועקה החלה רוח לסחרר גלי חול קטנים, ועד מהרה אבד מתווה השבילים תחת חול מדברי נודד. רוח עקשנית דאגה למחוק במהירות וביסודיות כל קוליס או סימן צמיגים של זה שעבר פה לפניך, והתוצאה היתה ניווט עיוור על פי מכשירים בלבד, ונדודים מייגעים במרחב השומם בתהייה קיומית להיכן להפנות את חרטום הכלי. גם נווטים מנוסים נאלצו לקמט מצח ולחשב קיצין כדי להוביל את הספינות אל הנמל, הראות שאפה לאפס ובמקרה הטוב נגלו לעיניים חמישה מטרים מלפנים. אין פלא כי במצב כזה רבים נפלו לבורות וחריצים, עיקמו מתכות ושברו מכלולים, או חלילה נפגעו ופרשו. קל לא היה, זה על בטוח. כאמור, היית צריך להיות או זהיר או מזליסט.

או... עידו כהן, אבא ארך הרגליים שזכה בקלף מזל בדמות נווט מעולה כמו נמרוד 'קיד' אופיר, חורש את ים החולות בעיוורון חלקי אך אדיש ושאנן ובוטח בעצמו ובטנק הטרופי טראק יציר כפיו, מתעלם בנון-שלנטיות משני בולמי זעזועים אחוריים שמחזירים בזה אחר זה את נשמתם המעונה לבוראם, ומסיים בזמן של שעתיים עשרים ושבע דקות, מהיר אף יותר מהאופנוען יוני לוי.

אופנוענים וטרקטורונאים מתהפכים וטובלים אף בחול וחלקם פורש. נחל הבשור מלא מים ובזה אחר זה טובעים אופנועים בו או בסחף הטובעני שלגדותיו. מי שלא מצא דרך לטבול בנחל שקע בביצות עלומות שנחבאו תחת קרום דק ומתעתע. כנכתב, מי שסיים בשלום היה מעופר בעפר, מאובק באבק, דלוק עיניים מרחף חול, ומודה למזלו הטוב.

קטגוריית הטרופי-טראק וקטגוריית רכבי השטח הקלים הן המסקרנות ביותר. האחת בשל עוצמתה והשניה בשל הגיוון המתרחש בה חדשות לבקרים. קטגוריית הטרופי טראק מתמזערת כחצי שעה לאחר הפתיחה כשאלון שחף עם היצירה של ברוך טולדנו זוחל חזרה לפיטס עקב אירוע סופני בדיפרנציאל האחורי, ובשטח נשאר צוות 'סרטינה' המתמודד היחיד מול עידו כהן ונמרוד אופיר ובעצם זהו המרוץ האמיתי הראשון של הרכב שעד עכשיו רק עבר את שלבי הניסוי והטעיה. סברוב ואפרתי מרוצים מאד מאד.

ובקטגוריה של רכבי השטח הקלים – 7 כלים, רובם רייזרים של פולאריס והחידוש הפעם הוא של רכב שטח יפהפה בעל 500 סמ"ק מתוצרת PGO ובשיווק 'זיניקס' שנהגו המוכשר אליקו אוחנה מביא אותו לסיום ללא תקלה או בעיה. את ראשות הקטגוריה נוטל ללא עוררין עמרי ארבל ששבע אכזבות אין קץ מהרייזר שלו בדמות תקלות ותאונות, וסופו שקצה נפשו בנאחס, ותקע את הכלי בסדנתו של עידו כהן תוך איום מפורש שלא ייעז להוציא אותו משם בלי פתרון מושלם ורדיקלי. אשף משחקי השטח מפרדס חנה לא משתהה לרגע, מעיף את המנוע המקורי לביב, מאריך את השלדה ב-15 ס"מ, שותל בה מנוע 'וובר' מוגדש טורבו מצונן אינטרקולר המתהדר ב-750 סמ"קים נכונים לפעולה יזומה מעבר לקוי האויב, מחפה מעל בשלדה עליונה חזקה יותר, מארגן קיט של 4 בולמי 'אלקה', פילטר אויר heavy duty ורדיאטור גדול יותר. את התוצאה הוא מצפה ביריעות מתכת המגוננות על המכללים יקרי הערך ועמרי, עליז ומאושר שותל את עצמו בכסא הנהג ללא נווט וללא טעויות, מנער את הנאחס ומשאיר אותו בחולות כיאה וכנאה.

עופר קוקוס ונעם שמיר ראשונים בג'יפים סטנדרטים לפני אוטוויק וטרמודן, שי שפירא והראל גולסט מקדימים את רועי שפירא ואיתי מולדבסקי ששיקמו את הפג'רו לאחר החורבן שעבר בתום העונה הקודמת, ולפני ניצן שקל בניווטו של דובי נוימן, שהוא הנווט היחיד בעולם שהתחיל את הקריירה הכי גבוה שאפשר (דרך המשי) ואז הגיע לסצנה המקומית שבטח קטנה עליו לאחר התחככות באל-עטיה וכל החבר'ה...

כל הטרקטורונים מאוחדים לקטגוריה אחת עקב מיעוט משתתפים. עודד גיטמול מנחיל מפלה לשועל הזקן אלי אוחיון, ודוחק אותו למקום השני כשהוא המום ומסרב להאמין שמישהו הצליח לגבור עליו. בצמיגיו נסיון מהפכני וחדש של 'טיירבול' המשווקים כדורים מנופחים המוכנסים לתוך הצמיג ומשדרגים את יכולתו לספוג עד 4 פנצ'רים ללא פגיעה בניידות. יוני לוי מנצח את האופנועים אך גם לאחר תוספת של כחמש דקות בשל עזרה לפצוע אין הוא מצליח לחמוס את גביע אלוף האלופים מעידו כהן מלך המדבר.

תוצאות:
אופנועים מקצועי:
1. יוני לוי (עופר אבניר, אפריליה)
2. ערן וולנברג (מוטוספורט, אופרוד, IRT 95)
3. גיא גרשון

אופנועים עממי:
1. ארז ביבי
2. ליאור שוורץ
3. נמרוד כפיר

אופנועים סניורים:
1. שגיא שוורץ
2. גדי חן (שחר אופנועים)
3. אלעד קוטון (KTR)

אופנועים עד 250 סמ"ק:
1. חן שלו (יעלת חן מוצרי פרסום, אבסולוט מדידות)
2. שגיא שחורי
3. אייל ברל'ה

טרקטורונים:
1. עודד גיטמול
2. אלי אוחיון (צמיגי דורו, עופר אבניר, טיירבול)
3. מורן רגב

רכבי שטח קלים:
1. עומרי ארבל IDO RACING TEAM
2. גיל תימור ורן נאור (קבוצת חגור)
3. אורן קמה ואוהד שלום (חוות קמה)

T1 4X4:
1. רז הימן והלל סגל (פוינטר, ליוגב, תנועה מערכות)
2. גל שחם ובן לאוטרבך (IDO RACING TEAM)

טרופי טראק:
1. עידו כהן ונמרוד אופיר IDO RACING TEAM
2. לירן סברוב ואייל אפרתי (אוטו-סרטינה)

T2:
1. שי שפירא והראל גולסט (השביל הירוק)
2. רועי שפירא ואיתי (ארן, חולון מוטורס)
3. ניצן שקל ודובי נוימן (טלפארמה)

T2S:
1. עופר קוקוס ונעם שמיר (אבסולוט)
2. איציק אסולין ואורי יעקובוביץ (אוטוויק)
3. רוני פישמן ומאירי מנור (טרמודן)