לפעמים באמת קשה להבין את השיקולים של היצרנים... או את ההסברים שלהם. פיג'ו חשפה אתמול בסין מכונית חדשה הנושאת את הכינוי 408, אשר "מסמנת עוד צעד במתקפה של פיג'ו על שוק הרכב הגדול בעולם". סין, במלים אחרות.
אוקיי. הבנתם? מיועדת לשוק הסיני, ושם היא גם תיוצר. אבל בהודעה נפרדת מסבירה פיג'ו שהחשיפה בסין היא חשיפה גלובלית, כי המכונית החדשה נועדה לקריירה בינלאומית, ולכן היא גם נושאת כינוי בהתאם לשיטה הרגילה של פיג'ו.
אז רגע: זה אומר שהיא מחליפה את ה-407, נכון? אחרת, למה הכוונה בהצהרה "חשיפה גלובלית" ו"קריירה בינלאומית"? והרי זה מה שהמספר 408 אומר, כמו שהפיג'ו 308 החליפה את ה-307. אבל ממש עכשיו כתבנו שמחליפת ה-407 תקרא 508, וזו אינה מיועדת להצגה אלא בתערוכת פריז לקראת סוף 2010...
אז לא. ה-408 לא מחליפה את פיג'ו 407. גם אנחנו היינו קצת מבולבלים, אז קראנו קצת פרטים. מתברר שה-408 קצת יותר קטנה מה-407: אורכה הכללי 468 ס"מ (1 ס"מ פחות), ובסיס הגלגלים הוא 271 ס"מ (1.5 ס"מ פחות מ-407, וקצר ב-10 ס"מ מזה של ה-C5, אשר תתרום את הפלטפורמה ל-508). איזה מזל, כי העיצוב של ה-408 רחוק מאד מהאלגנטיות של ה-407 היפיפיה, והרבה פחות נעים לעין. אוקיי, בואו נהיה ישירים: היא פשוט מכוערת.
ה-408 גם מוצעת רק עם שני מנועים, שניהם בנזין – 1.6 ל' ו-2.0 ל' צנועים, משודכים בשני המקרים לתיבה ידנית 5 הילוכים או אוטומטית 4 הילוכים. לא ממש המילה האחרונה. ובכלל, רשימת הטכנולוגיה, מערכות העזר והאבזור לא תדיר שינה מעיני המהנדסים באודי או ב.מ.וו. בקרת סטיה מנתיב? בקרת שיוט אקטיבית? מתלים אדפטיביים? הצחקתם את הסינים.
השורה התחתונה היא שהמכונית הזו היא אולי בשורה חשובה לשוק הסיני, שם מכרה פיז'ו יותר מ-400,000 מכוניות ב-2009, אבל ממש לא לשאר העולם. אנחנו נחכה ל-508, תודה.