הדלתא החדשהלפני תשע שנים, עם הפסקת שיווק הקאפה נטשה לנצ'יה את השוק המקומי. בדרך, בקיץ 2004, נעשה ניסיון לבדוק את הקרקע עם האפסילון הקטנה אך גם זה לא עזר. אז האם יש סיכוי שהמותג האיטלקי בעל ההיסטוריה המפוארת עומד לחזור אלינו? התשובה מעט מורכבת ולגמרי לא מוחלטת. בסמל"ת, היבואנית, החליטו להתחיל לחמם את המותג ולהביא שתי מכוניות מדגם הדלתא החדשה. חדשה יחסית, הרי המכונית כבר בת שנתיים. מטרת היבואנית לטענתה, לבדוק את הקרקע עם לקוחות ותקשורת.

אז האם כדי לחקות להחדרה מחודשת של המותג בישראל כבר בקרוב? לא בדיוק, שכן לפחות כרגע נראה שהיבואנית תמתין לפחות עוד שנה וחצי בטרם תחליט אם להחזיר את המותג לעם היושב בציון.

אחת הבעיות בדלתא היא שהגרסה האוטומטית – זו המתאימה ביותר לשוק המקומי – מצוידת במנוע ה-1.8 ליטר טורבו החדש של קבוצת פיאט (200 כ"ס). זה אומר שמדובר במכונית יקרה שמחירה ינוע סביב 220,000 שקלים. היות ובכל זאת מדובר במכונית בעלת מבנה קומפקטי עם חמש דלתות, ברור שלא יהיה קל למכור כמויות גדולות מימנה לעם ישראל. במילים אחרות לפי התפיסה בסמל"ת, הדלתא לבדה אינה יכולה להצדיק את חזרת המותג.
מצד שני, השתלטות פיאט על קבוצת קרייזלר והאיחוד בין המותגים קרייזלר ולנצ'יה הופך את היבואן לאופטימי יותר ובצדק לגבי העתיד. זאת כיוון שבמסגרת החדשה צפוי מבחר דגמי לנצ'יה לגדול ולהיות רלוונטי יותר לשוק המקומי. ולכן תוך שנה וחצי יהיה נכון יותר להשיק את לנצ'יה בארץ.

השאיפה בסמל"ת היא שאם יוחלט על החזרת לנצ'יה צריך לעשות זאת באופן מסודר ומלא, עם תצוגה נפרדת ותחושה של מותג אמיתי בעל מבחר ולא של דגם בודד, כזה שיסופח לתצוגת אלפא או פיאט. זו גם הסיבה שלפחות בשלב ראשון לא תוצג הדלתא באחד מאולמות התצוגה אם כי בסמל"ת יסכימו כנראה להביאה בהזמנה מיוחדת.