חשבתם ששיטת הנקודות והקנסות אצלנו דרקונית? תחשבו שוב; נהגה השוויצרי של פרארי טסטה-רוסה למד על בשרו ודרך כיסו, עד כמה קנסות מהירות יכולים להיות דרקוניים.

הרעיון, אם חושבים על זה, של מתן הקנסות בשוויץ נשמע הגיוני: השיטה פרוגרסיבית, קרי מתחשבת בעניים ומקשה על העשירים. ככל שאתה עשיר יותר, תשלם יותר אם תיתפס, ולהיפך. הקנסות מחושבים על-פי ההון העצמי המוצהר של הנוהג – ומיושמים החל מעבירת מהירות חמורה בדרגה מסוימת ומעלה, או בעבירות חוזרות.
ברור כי מי שנוהג בפרארי במהירות לא חוקית שם כספו בסכנה. נהג הפרארי טסטה רוסה האמור נתפס חוצה את סנט גאלן, עיירה שוויצרית פסטוראלית במזרח המדינה, במהירות של 136 קמ"ש, כאשר המהירות המותרת באותו איזור הנה 80 קמ"ש.

הקנס אשר הוטל עליו עומד על 299,000 פרנק שווצרי (כ-290,000 דולר, 1,100,000 שקל נכון לכתיבת הידיעה. כן אינכם טועים), שווין של כשלוש מכוניות פרארי טסטה-רוסה, במצב טוב. השיא הקודם במדינה עמד על חצי מסכום זה אשר שילם נהגה של פורשה 911 בגין נהיגה מהירה בחוצות ציריך, אך משום מה אנו משערים כי הנהג העבריין לא חוגג את שבירת השיא...

לפי הדיווחים ברשת, הנהג העבריין הנו מילונר בפני עצמו עם הון מעורך של כ-22 מיליון דולר ואוסף מכובד של חמש מכוניות-על כולל הטסטה רוסה.

בהקשר זה נציין שלא תמיד כדאי לדמות לגויים בכל דבר..