בתערוכת הבית שלה – תערוכת הרכב של ניו דלהי, הציגה טאטא את מוביל-הנוסעים-"דור-ב'" הבא שלה; לאחר שהחלה לקרוא תיגר על המוביל הלאומי בהודו, ה'ריקשה' המפורסמת על שלל תצורותיה, עם הנאנו, מושק עתה נשק נוסף שאמור לדחוק עוד את רגלי הריקשות ולהוות חלופה מודרנית (יחסית, כמובן...) ונוחה יותר להובלת עד 5 נוסעים בתת-היבשת הענקית.
לטאטא מאג'יק אייריס (Magic Iris) יש אולי שם של ספינת תענוגות אבל היא מזכירה יותר רפסודה זעירה בהשוואה; הגמדה הספרטנית מבוססת – ככל הנראה, אין שום נתוני מפרט או מידות רשמיות – על הנאנו, ומציעה עיצוב "צעיר" ובהחלט ייחודי (לא יכולנו למצוא מילים עדינות יותר לתאר את מראה האייריס...), מקום לחמישה נוסעים (כך מובטח) וטכנולוגיה כה מינימליסטית ופשוטה שככל הנראה לא יהיה מה שיוכל להתקלקל בה. המנוע הוא טווין דיזל בנפח 611 סמ"ק, מקורר מים, המציע הספק מרטיט של 11.2 כוח-סוס. אלו אמורים להספיק למהירות מרבית של 55 קמ"ש. נפח מיכל הדלק הזעיר עומד על 10 ליטר שככל הנראה יספיקו ללא מעט קילומטרים בין תדלוק לתדלוק.

בטאטא כאמור מיעדים את המאג'יק אייריס להתחרות בריקשות ההודיות המוכרות, המהוות את סוג כלי הרכב הנפוץ והמקובל בתת היבשת. מהריקשות נלקחו שיטות סגירת הפתחים – החלונות והדלת האחורית – העשויות גם במיקרוואן הזעיר ברזנט המשולב עם ניילון שקוף והניתן לגלגול כלפי מעלה. על-פי היצרן דורשת המכונית הקטנה פחות תחזוקה מריקשה מקבילה ומציעה ביצועים עדיפים.

בטאטא לא פרסמו נתון מחיר רשמי אך הערכות מדברות על "פחות מ-2,000$" למכונית בשוק המקומי. הקהל הראשון אליו יפנו בטאטא יהיה קהל בעלי הריקשות המסורתי, קרי נהגי המוניות. ובאירופה? כפי שהיא, לא תגיע המג'יק אייריס לאירופה אפילו לא כהלצה.
גרסה שתפותח במיוחד עבור השוק האירופאי? לא היינו מהמרים על זה...