בבדידות מזהרת. פטרהנסל בדרך לעוד נצחון סטייג', אבל לא בראלי כולו
סטפן פטרהנסל השיג אתמול את נצחון הסטייג' ה-54 בקריירה, כאשר ראלי דאקאר החל את מחציתו השניה בקטע תחרותי מפרך של קרוב ל-500 קילומטרים. פטרהנסל מנהל למעשה שני קרבות: האחד מול המכונה המשומנת של פולקסווגן שממשיכה להתקדם בבטחה לעבר היעד הסופי של נצחון בדאקאר, והשני – על שיא נצחונות הסטייג' מול יריבו הרוסי ולדימיר צ'אגין, מוביל קטגוריית המשאיות. גם צ'אגין ניצח אתמול (בפעם ה-7 מ-8 סטייג'ים השנה!) כך שגם לו יש 54 נצחונות-סטייג'.
דאקאר 2010, סטייג' 8: התהלוכה נמשכת
צילום: מנהל
פטרהנסל ניצח, אמנם, אבל אחריו הגיעה התהלוכה הרגילה של פולקסווגן, הפעם בהרכב מלא של כל ארבעת הצוותים. סיינז סיים שני והגדיל מעט את יתרונו בראש הדירוג על פני נאסר אל עטיה, מנצח הסטייג' השביעי לפני יום המנוחה שהפעם הסתפק במקום חמישי כשגם מילר ודה-ויליירס מקדימים אותו. אבל הפערים הפנימיים בתוך קבוצת פולקסווגן קטנים: בין כל הארבעה הפרידו אתמול פחות מ-4 דקות.
אורלנדו טראנובה הארגנטיני וקרלוס סוזה הפורטוגזי הזכירו לנו שפעם גם מיצובישי היו חזק מאד בענין הזה כאשר הביאו את רכבי ה"לאנסר מירוץ" – פליטי תכנית הראלי של מיצובישי מהשנה שעברה – למקומות השישי והשביעי בסטייג', כשהם מקדימים את הב.מ.וו הרשמית של גרלן שישרי ואת הניסאן של הולובצ'יץ'. רובי גורדון, בעוד יום פחות ממוצלח, חתם את העשיריה הראשונה כשהוא מאבד למעלה מחצי שעה למובילים.
שלושת צוותי פולקסווגן, סיינז, אל-עטיה ומילר, ממשיכים להוביל בבטחה בדירוג הכללי. מאחוריהם הצליח פטרהנסל לעקוף את בן-קבוצתו שישרי בעקבות הסטייג' השמיני ולטפס למקום הרביעי, אבל הוא עדיין מרוחק יותר משעתיים מהמקום הראשון של סיינז. תוצאתו של דה-ויליירס איפשרה לו לחזור לעשיריה המובילה בדירוג המצטבר כשהוא מטפס מהמקום ה-12 לתשיעי.
מחר יצאו המתחרים לסטייג' באורך כללי של 547 ק"מ, מתוכם 338 ק"מ "ספיישל".