סטפן פטרהנסל בדרך לנצחון-סטייג' והובלה בראליהסטייג' השלישי של הדאקאר הביא עימו שוב שילוב של אכזבה והישג לקבוצת ב.מ.וו/X-רייד – אך הפעם היא לא לבד. נאני רומה, מי שניצח בסטייג' הראשון של הרלי עבור X-רייד, סטה מהנתיב במהלך הסטייג', התהפך עם רכבו, הוציא אותו מכלל שימוש (וגם נפגע קלות בידו) – ופרש מהראלי כבר בשלב מוקדם. מצד שני, סטפן פטרהנסל קטף את הנצחון בסטייג', ובכך הציב את מספר נצחונות הסטייג' הכולל שלו על 52 (אופנועים ומכוניות יחד) – שיא חדש בדאקאר (הוא כבר מחזיק בשיא הנצחונות בראלי, 9 במספר – 6 פעמים עם אופנוע ועוד 3 פעמים במכונית). הנהג הצרפתי גם טיפס למקום הראשון בדירוג המצטבר. שותפו לקבוצה גרלן שישרי משמיך להתאושש אחרי היום הראשון הגרוע, סיים את הסטיג' חמישי ודילג למקום ה-11 בדירוג המצטבר. לעומת זאת, לאוניד נוביצקי הרוסי איבד זמן ברב בדיונות הגבוהות והעמוקות שאפיינו חלק מהסטייג' ואיבד יותר משעתיים לעומת המובילים.
אבל גם לפולקסווגן לא היה זה יום מושלם. שלושה מנהגי הקבוצה סיימו אמנם במקומות 2-4 את הסטייג', לפי הסדר סיינז – אל-עטיה – מילר (וזהו בדיוק גם הסדר בו הם מדורגים בסיכום הכולל, אחרי פטרהנסל), אבל ז'ינייל דה-ויליירס, מנצח הדאקאר מהשנה שעברה, עבר תאונה כבר בפתיחת הסטייג' ואיבד שעות יקרות בטרם סיים את הסטייג' הרחק מאחור במקום ה-31, קרוב ל-3 שעות אחרי המנצח.
רובי גורדון, שציפה להצטיין בקטעי הדיונות עם הפרו-טראק בעל ההנעה האחורית, מצא עצמו דווקא בנחיתות לעומת הפולקסווגנים – והוא תולה את האשמה במגבילי-יניקה (רסטריקטורים) המשפיעים על מנועו יותר מאשר על האחרים. הוא סיים אמנם במקום ה-11 את הסטייג' אך איבד 55 דקות חשובות, כשהוא מדווח על מהירות מירבית של 165 קמ"ש בלבד לעומת 190 קמ"ש של הטוארגים הרשמיים.

דירוג מצטבר – סטייג' 3
1. סטפן פטרהנסל (ב.מ.וו/X-רייד),
2. קרלוס סיינז (פולקסווגן), 4:33+ דקות
3. נאסר אל-עטיה (פולקסווגן), 7:31+ ד'
4. מארק מילר (פולקסווגן), 13:12+ ד'
5. הולובצ'יץ' (ניסאן), 41:38+ ד'