כן, גם בדלק מוטורס, יבואנית פורד, לא ציפו להצלחה שכזו במיוחד שמדובר היה בגרסת מרכב ששאר היבואניות כבר כמעט והרימו ידיים. מלבד קומץ צדיקים (כמו פיג'ו עם ה-308 וסקודה עם האוקטביה) גרסאות סטיישן של מכוניות נוסעים כמעט ולא הוצעו למכירה בישראל.

די בצדק יש לומר. אבל בשנה שחלפה משהו בטעמו של הלקוח הישראלי השתנה. 'דלק מוטורס', יבואנית פורד, הודיעה על יבוא הפוקוס סטיישן לציי הרכב והשוק התעורר. פתאום אנשי ההיי-טק גילו שבאותו מחיר (כמעט) של מכונית סדאן בליסינג, ניתן לקבל מכונית עם בגאז' ענק וחסר פשרות. כמה זה ענק? מה דעתכם על בין 482-1,525 ליטר (בהתאם לקיפול המושבים) כפי שיש בפוקוס סטיישן לעומת 467 ליטר שיש בפוקוס סדאן. לא רע שפעם בכמה שבועות צריך להעמיס את המשפחה ולדפוק טיול.

הצלחת הגרסה "השימושית" של הפורד פוקוס הפתיעה אפילו את קברניטי דלק מוטורס שנתקעו בלי מלאי ושוק ליסינג צמא. לא עבר זמן רב והחלל שנוצר נתמלא מחדש ע"י יבואניות רכב אחרות יונדאי וקיה למשל, שהחלו להציע גרסאות סטיישן במפרט ומחיר שהתאים לציי הרכב.

זה היה בשנה שעברה. תקופה בה ההיצע בשוק הרכב הוכתב מלמעלה – מקבוצות שווי השימוש. מי שהצליח להחדיר משפחתית סטיישן לקבוצה 2 הפך להיות שחקן מפתח, מי שלא הצליח, נותר לשבת על הספסל.
אבל מה-1 בינואר הכללים משתנים, אין יותר קבוצות שווי שימוש בעלות מסגרות מחיר קשיחות, אלא שווי שימוש לינארי המחושב ישירות ממחיר המחירון של היבואניות. משמע, אותו דרג היי-טק זוטר (אבל לא רק) שהוגבל לקבוצת שווי מסוימת מוגבל כעת מעט פחות. אם ירצה בכך, הוא יוכל לרכוש לעצמו בליסינג מכונית מעט יקרה יותר, עם אבזור עשיר יותר או עם מנוע גדול יותר. הוא כמובן ישלם מעט יותר מדי חודש, אבל פתאום לפניו נפתחו אופציות שעד עתה היו חסומות.

את נקודה זו בדיוק מנסה דלק מוטורס לתפוס כאשר היא מעבה את היצע הפורד פוקוס סטיישן ולצד גרסת ה-1.6 ליטר מציעה עתה גם את גרסת ה-2.0 ליטר (145 כ"ס). שתיהן מוצעות ברמת אבזור 'טרנד' (הבסיסית בהיצע פורד אבל עם החישמול המקובל) ועם תיבת הילוכים אוטומטית.
תג המחיר של גרסת ה-2.0 ליטר עומד 126,000 שקלים, שמשמעו פער של 7,000 שקלים לעומת גרסת ה-1.6 ליטר. פער לא גדול שבמונחי תשלומי ליסינג חודשיים נראה קטן בהרבה ואטרקטיבי יותר לאותו עובד היי-טק המבקש לשדרג את עצמו מבלי לרכוש רכב גדול ויקר יותר. וכך נפתחה חזית חדשה שבוודאי בקרוב תזכה למענה מצד המתחרות.