נשיא המדינה, שמעון פרס, בחן אתמול (ד') את המכונית החשמלית של פרויקט בטר פלייס ושי אגסי. הנשיא, התיישב במכונית, בחן את הטכנולוגיה מקרוב, התנסה בתהליך הטענת המכונית החשמלית וקיבל הסבר מלומד מפי מנכ"ל ומייסד בטר פלייס עצמו, שי אגסי. השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, לא הסתפק בהסברים על המכונית החשמלית ויצא לנהיגת מבחן ברחובות קופנהגן.
השניים הם חלק מהמשלחת הישראלית הנמצאת בימים אלה בועידת האקלים בקופנהגן, ועידה בה שי אגסי מציג את הרנו פלואנס החשמלית ואת תשתית הטעינה.
"לפני שנתיים עוד דיברנו על החזון," אמר הנשיא, "מדובר במעבר מהיר מאוד מחלום למציאות. אני גאה שישראל עומדת בחזית הפיתוחים הטכנולוגיים המסייעים בהגנת הסביבה כמו בטר פלייס, אבל יש לנו עוד הרבה מה להציע".
ארדן הוסיף ואמר כי באמצעות התבססות על אנרגיה נקייה הם יצליחו לשנות את תמהיל הדלקים בישראל ויהפכו את התחבורה הציבורית לירוקה יותר. "בעזרת הטכנולוגיה החדשה," אמר ארדן, "נוכל לחסוך חיים של אלפי בני אדם ולחסוך בפליטת גזי חממה".
בימים אלה פורשת חברת בטר פלייס את רשת הטעינה שלה בקופנהגן (בשיתוף העירייה). לדברי אגסי, דנמרק היא המדינה הראשונה באירופה בה נפרשת התשתית של בטר פלייס ומדינות רבות מגלות בכך עניין.
לעת עתה המכונית החשמלית של רנו ובטר פלייס נמצאת בשלבי פיתוח, זה לא מונע מבטר פלייס להעניק נסיעות מבחן בפלואנס החשמלית לכל באי הוועידה. הגרסה החשמלית הסדרתית מתוכננת להופיע לקראת סוף שנת 2011 וכמובן, גם אלינו היא תגיע.