תמונת אילוסטרציהבית משפט השלום בחיפה שלל את רשיון הנהיגה למונית מנהג אשר התנהג בגסות לנוסע. בנוסף גזר שופט בית משפט השלום בחיפה, שמואל יציב קנס בסך של 3,000 שקלים על נהג המונית (מתוכם פיצוי אישי לנוסעת בסך 1,500 שקלים) וקנס על תנאי בסך של 10,000 שקלים אם יעבור עבירה דומה ב-3 השנים הקרובות.

העונש יוצא הדופן הוטל על נהג המונית מטירת הכרמל לאחר שזה התנהג בגסות כלפי נוסע שביקש להפעיל במהלך הנסיעה את המונה. נהג המונית סירב בטענה שהמונה אינו תקין וכאשר הנוסע חזר על בקשתו, הורה לו הנהג לרדת ולתפוס מונית אחרת.
הנוסע לא התבלבל וביקש מנהג המונית את פרטיו. נהג המונית לעומת זאת איבד את עשתנותיו.
הוא אומנם הצליח להפעיל את המונה בטענה כי "הכבלים של הקשר הפריעו לו", אך פצח במסע של גידופים שנמשכו כל הנסיעה. דברים בסגנון: "מאיפה ברחת? הלוואי שתמות, יום אחד ניפגש ברחוב ואני אראה לך מה זה!". בשלב מסוים עצר הנהג את המונית, הסתובב אל הנוסע ואמר לו: "אתה רוצה שעכשיו אני ארביץ לך?".
בתום הנסיעה התלהט עוד יותר הוויכוח בין השניים כאשר הנוסע דרש קבלה תמורת הנסיעה (שעלותה 17 שקלים). תחילה נהג המונית סירב, אך לבסוף נעתר לבקשה לא לפני שאיחל לנוסע: "הלוואי שעד יום כיפור הבא אתה תמות".

בעקבות האירוע הגיש הנוסע תלונה למפקח על התעבורה במשרד התחבורה. המפקח חקר את האירוע ובסופה החליט להעמיד לדין את נהג המונית.