קיה נמצאת בתנופה יוצאת דופן. מכירות החברה הגלובליות נמצאות בסימן עליה מתמיד ומרשים, גם כאשר כמעט כל יצרני הרכב האחרים בעולם אכלו קש במשבר הנוכחי. היצע הדגמים עובר חידוש מהיר ודרמטי, החל מהסיד שכבר מוכרת לנו דרך רכב הפנאי הקומפקטי סול, המשפחתית פורטה, הסורנטו החדש שהופיע זה עתה – ועכשיו יש גם מכונית סלון חדשה: קדנזה (או שמא קדנצה? באנגלית זה נכתב Cadenza, על כל פנים, ומדובר במונח מעולם המוזיקה), המחליפה את האופירוס המאד לא מרשימה (ולא מצליחה).
בסוף אוקטובר כבר חשפנו פרטים ראשונים אודות הקדנזה המיועדת, ועתה הקאדנזה החדשה מצליחה לשלב בסיס גלגלים ארוך בכ-6 ס"מ משל האופירוס, 2.845 מ', יחד עם ממד אורך כללי שהצטמק במקצת, לקצת מתחת ל-5 מטרים. אלו פרופורציות 'אמריקניות' בבירור ומעידות על יעודה העיקרי של המכונית. הפלטפורמה חדשה לגמרי ואינה משותפת עם דגם יונדאי כלשהו; בניגוד לדגמי העלית של יונדאי ההנעה כאן נותרה קדמית. הישג נאה הוא הצמצום במשקל: החסכון מגיע עד 130 ק"ג. יפה מאד.
את ההנעה יספקו שלושה מנועי בנזין, 4 ציל' וצמד V6-ים, בהספקים מ-165 ועד 290 כ"ס. כל המנועים ישודכו לתיבות 6 הילוכים אוטומטיות. העיצוב אינו פורץ-דרך אך בהחלט מודרני ונעים לעין, בודאי בהשוואה לאופירוס המוזרה למראה.
קיימת אפשרות כי הקדנזה תגיע גם לישראל – אבל במידה וכך, זה יתרחש רק ב-2011.