"שילוב בין טכנולוגיית מטוסי קרב, מכלולים ברמת מכוניות פורמולה 1 ואיכות בנייה גרמנית" – כך מגדיר מיכאל האקן, הבעלים של GRACE, יצרנית האופניים הנראים כאן, את האופניים החשמליים הנושאים את אותו השם. נראה כי התיאור אינו רחוק מהמציאות ומאחורי עיצוב אופני השטח האגרסיבי אכן עומדים טכנולוגיה מתקדמת, חומרים אקזוטיים, עבודת יד ברמה הגבוהה ביותר ושיווק סלקטיבי ושונה מהמוכר.

GRACE הנם אופניים חשמליים חוקיים לכביש שיוצריהם עמל על פיתוחם בשנתיים האחרונות. אופני ה-GRACE ניתנים להנעה באמצעות מערכת גלגלי שיניים ושרשרת כמקובל באופניים, או באמצעות מנוע חשמלי היושב בתוך חישוק הגלגל האחורי. זה האחרון הוא בעוצמה של 1.3 קילו-וואט (כ-1.8 כוח-סוס) והוא ניזון מ-70 סוללות ליתיום-איון זעירות המאורגנות ב"מחסניות" הניתנות להחלפה, בחלק התחתון של השלדה. האופניים החשמליים ניתנים להזמנה בכמה מפרטים, כולל גרסה המיועדת לשטח, עם מהירות מרבית תיאורטית של 70 קמ"ש, המוגבלת ל-45 קמ"ש המותרים לרכב מסוג כזה ברוב מדינות אירופה. בין היתר קיימת גם אופציה ל"יחס העברה נמוך" המיועד לשטח או לתנאים קשים יותר (עליות) ואז המהירות המרבית מוגבלת ל-30 קמ"ש. טווח הנסיעה עם מנוע חשמלי בלבד נע בין 20 ל-50 ק"מ, תלוי באופי השימוש ובתנאי הדרך. בכל מצב תמיד ניתן לעבור לכוח הרגליים ולנוע כמו עם אופניים רגילים באמצעות מערכת הדוושות והשרשרת.

כל אופניים מיוצרים בעבודת יד, תוך מעבר בין כמה ספקים ועד למסירה ללקוח. את השלדה, אגב, מיצרים גם כן ביד אצל יצרנית הבוטיק הגרמנייה 'ניקולאי'. השלדה עשויה אלומיניום תעופתי עם צינורות מרכזיים בעובי 70 מ"מ ומוצעת בשלושה גדלים שונים. מלפנים יש מזלג עב קוטר הפוך ושני בלמי דיסק אחראיים על הבלימה.

את האופניים החשמליים יש להזמין באמצעות הורדת קובץ PDF מאתר החברה, מילוי הפרטים המהווים את המפרט לבנייה (סוגי הצינורות, צבע, כל מרכיב ומרכיב וכיו"ב) ושליחתו בחזרה ליצרן באמצעות ...הפאקס בלבד. החברה לא מפרסמת את כמויות הייצור המתוכננות כך שהאפשרות להזמין אופניים כאלו יכולה להסתיים ללא התרעה.
הזמנות ל"מחזור אספקה ראשון" מתקבלות עד ל-4 לינואר 2010, האספקה תחל ב-1 למאי 2010. המחיר מתחיל ב-7,000 יורו.