פורד שיחקו אותה עם הפיאסטה החדשה שלהם, ובכך יש כמעט תמימות דעים, לכל הפחות בכל הקשור למראה ולעיצוב. ואם היו לנו תלונות לגבי הביצועים וההתנהגות שלה (למבחן הוידאו לחצו כאן) הרי שעתה גם בעניין זה נגמרו התירוצים: לכל מאותגרי הליסינג באשר הם, צמודי 'קבוצה 2' וחובבי החגיגות (פיאסטה = חגיגה, מסיבה?... ) הנה הפיאסטה שלא תשאיר אצלכם ולו שביב בקשה, פקפוק או דרישה נוספת.


פורד פיאסטה S2000 הנה תולדה של רומן בין קונצרן פורד לסדנת המרוצים הבריטית M-Sport ותודו שעוד לפני שפשפשנו בקרביה – היא נראית סוף הדרך. משהו שלא תתביישו להיראות בו גם לצד הבוס עם רכב מקבוצה 7, למשל... לבטח אם מדובר ברמזור.
לפני שתיקחו אותנו ברצינות רבה מדי, נבהיר שלמעט השם וסממני עיצוב מאפיינים – אין בין הפיאסטה הזו לפיאסטה שכולנו מכירים דבר או חצי דבר; מדובר במכונת מרוץ מקצוענית וטהורת גזע, עם מרכב העשוי מסבך צינורות (הרכב שוקל 1,200 ק"ג), 2 מושבי מרוצים, מטף, רצפה ודפנות פנימיות חשופות ונטולות שטיחים וכמובן מערכות מכאניות אכזריות ועמידות ביותר, המותאמות כולן למרוצי ראלי מפרכים. המנוע הוא אטמוספרי (ללא הגדשה) בנפח 2.0 ליטר המייצר הספק מכובד ביותר של 280 כוח-סוס עם קו אדום ב-8,000 סל"ד. ההנעה היא כפולה קבועה ומחוברת למנוע באמצעות גיר סיקוונסיאלי עם 6 מהירויות. 4 בלמי דיסק מבית ברמבו אמונים על הבלימה – והם, כמו גם החישוקים והצמיגים, מוצעים במגוון גדלים, בהתאם לאופי המסלול וסוג המרוץ (אספלט, שטח).

הפיאסטה ראלי מיועדת להשתתף בסבבי ראלי בי"ל ובמרוצים מקומיים, לשמש בסיס למכוניות של קבוצות רשמיות או להימכר למתחרים פרטיים.