אלוף אסיה ישראלי!אלו מכם אשר עוקבים אחר מסעו של אלון דאי באליפות אסיה, יודעים היטב עד כמה המרוץ שהתקיים בסוף השבוע במסלול ז'והאי שבסין היה חשוב עבורו. אלון נכנס אל המרוץ הזה כשהוא ממוקם שני בטבלה ו-3 נקודות בלבד מאחורי יריבו הגדול, לואי סה-סילבה. למה בלבד? כיוון שזכייה במרוץ משמעותה 30 נקודות, ומקום שני הוא 24 נקודות בלבד. הווה אומר – הכל פתוח.
את המוקדמות למרוץ הראשון של סוף השבוע פתח אלון בסערה, כשהוא משיג את זמן ההקפה הטוב ביותר מבין 12 הנהגים. תוצאה זו הניבה לו את עמדת הפול ביציאה למרוץ, כשיריבו הגדול מתמקם מאחוריו, במקום השני. רק שבפתיחת המרוץ זכה אלון למנה גדושה של מזל, כשסה-סילבה דומם את מנועו בזינוק. כל שנותר לאלון הוא לשמור על המקום הראשון, בעוד סה-סילבה מנסה להדביק את הפער אך לבסוף מסיים כ-23 שניות ו-4 מקומות מאחור.
אלון אלוף אסיה!
צילום: מנהל
אלון במכונית הצהובה, מוביל את החבורה
במרוץ השני המתח כבר ירד. ההפרש בין השניים היה 13 נקודות לטובת אלון, וסה-סילבה זינק הרחק מאחור, מהמקום החמישי. אבל המתחרה של אלון הוכיח מהר מאוד שהוא ראוי להלחם על הבכורה, כשעקף את כולם בתור שלוש הקפות והתייצב מאחורי אלון. כאן גילה אלון בגרות ראויה לציון ולא סיכן את האליפות בגלל מאבק של אגו. "מצד אחד היתה לי המחשבה להלחם איתו", הוא מספר, "ומצד שני היתה לי אפשרות לתת לו לנצח ולסיים בסוף במקום השני. ניסיתי להלחם אבל כשראיתי שזה נהיה מסוכן מדי העדפתי לוותר ולשמור על התואר. וכך קרה...".
מתוך 12 המרוצים בעונה, ניצח אלון בארבעה, סיים שני חמש פעמים, שלישי פעמיים ופעם אחת בלבד במקום השישי. הוא ידע עליות ומורדות, פסילות מעצבנות ותקלות טכניות מייאשות, אבל לא נכנע וסגר את העונה כאלוף. בקרוב הוא יתחרה בפורמולה ב.מ.וו במרוץ מקאו הידוע ומשם – השמיים הם הגבול.
אנחנו, כמובן, נמשיך לעקוב אחר מסעו של הצעיר המבטיח היכן שספורט מוטורי אמיתי איננו מילה גסה.
אתם מוזמנים להמשיך לעקוב אחריו אצלנו, וגם באתר הבית שלו.