אחרי שלא מזמן חגגנו 50 שנה לחגורת הבטיחות בעלת שלוש נקודות העיגון, פורד מתיימרים לבשר על הצעד הבא בתחום: כרית אוויר מתנפחת לחגורת הבטיחות במושב האחורי. כך זה כאשר כרית אוויר עולה 10 דולר. ובנימה רצינית יותר: נראה כי הצעד היה מתבקש.

חגורת הבטיחות שפיתחה פורד, משולבת כרית האוויר מיועדת לנוסעים בכל הגילאים היושבים מאחור, כולל כמובן ילדים במושבי בטיחות וב'בוסטרים'. החגורה החדשה בנויה מדופן כפול ובתוכה כרית אוויר המתנפחת בתוך 4 מאיות השניה במקרה של תאונה. החגורה גדלה פי חמש בשטח המגע שלה בגוף מחגורה רגילה ומפחיתה בכך את הלחץ על החזה. זאת ועוד: החגורות החדשניות רכות ומרופדות יותר מחגורות רגילות, דבר אשר אמור להגדיל את שיעור החוגרים מאחור (בארה"ב שיעור זה עומד על 61% בהשוואה לשיעור החוגרים מלפנים העומד על 82% עקב "אי-נוחות").

בניגוד לכרית האוויר "הרגילה", כרית זו מתנפחת באמצעות שחרור גז דחוס ולא בהליך כימי בו מתחולל פיצוץ מבוקר, כך שהחום הנפלט הנו נמוך יותר. ובכך מנעו בפורד את החשש מפני היווצרות כוויות למרות פתיחה איטית יותר של הכרית בהשוואה לכריות אוויר רגילות. הסיבה ברורה. כרית זו צמודה לגוף מעצם היותה קשורה לחגורת הבטיחות, בניגוד לכריות האוויר האחרות אשר בעת התנפחות צריכות גם לחפות על מרחב פתוח בין המכונית לגוף הנוסע.

החגורות המשולבות תוצענה תחילה בדור הבא של האקספלורר, אולם מן הסתם יזלוג אביזר זה לכלי רכב אחרים של הקונצרן.