האם אחרי מתקפת הקרוז והפורטה אנחנו עתידים לקבל משפחתית קוריאנית נוספת? יש סיכוי. בסאנגיונג, יצרנית כלי השטח הקוריאנית, מבינים שכדי לשרוד בעולם הרכב המודרני הם יצטרכו להרחיב את מבחר הדגמים שלהם. אחרי שנים של התמקדות מאסיבית בתחום השטח מבינים בסאניונג שהם צריכים להיכנס גם לתחום הפרטי והפנאי הקטן יותר.

בחברה שסיימה לאחרונה את ההתארגנות מחדש שלה אחרי הפרידה מסאיק (SAIC) הסינית, יודעים שכדי לשרוד בעולם שדורש מוצרים חסכוניים וירוקים הם יצטרכו להציע כלים קלים יותר. לכן מתכוונים בסאנגיונג ללכת בעקבות יצרניות הרכב הגדולות בקוריאה ולנסות להציע מכונית קומפקטית עבור השוק האירופאי.

בסאנגיונג כבר החלו בבדיקות ובסקרים עם הסוכנים בכל העולם כאשר הם מדברים על מכוניות קומפקטית בסגנון היונדאי i30 (גם מבחינת המידות) שתוצע גם בתצורת מרכב סדאנית. כמו כן, הקוריאנים מדברים גם על רכב פנאי קטן בסגנון הסול, והסוזוקי SX4. המשפחתית/קומפקטית של סנגיונג תוצע כמובן עם מנוע 1.6 ליטר ותיבה אוטומטית עם שישה הילוכים (תיבה שהוצגה בתערוכת פריז האחרונה ב-C200 קונספט) כאשר קברניטי החברה מדברים שלפחות גרסת הסדאן תוצע גם עם מנוע 2.0 ליטר.
עדיין לא ברור אם סאנגיונג מסוגלת לפתח את הכלים האלה לבדה או שתיזקק לסיוע של שותף אסטרטגי, דבר שאינו מונע מהם לדבר על ייצור מכוניות היברידיות וחשמליות תוך 5 שנים.

עבור היבואן המקומי, ברור שמדובר בחדשות משמחות מאוד, אבל יש להניח שייקחו עוד שנתיים לפחות עד שנראה את המכוניות האלה בארץ. בינתיים נדחתה שוב השקת ה-C200 החדש, רכב הפנאי המודרני של סאנגיונג שאמור להתחרות בקטגוריית הטוסון. כרגע מדבר היבואן על נחיתה אפשרית בארץ באמצע שנת 2010.