ג'יפ Lower Forty עם גלגלי ענק; גודלם ומיקומם ביחס לקצוות הרכב חסכו את הצורך בפגושים...תערוכת השיפורים האמריקאית SEMA בלאס-ווגאס מרכזת למעשה את כל מה שהפך זה מכבר לטאבו ופסה בעולם הרכב: המון נפח והספק, שיפורי ביצועים לא פעם דמיוניים, צריכת דלק שהופכת לסעיף משני בסיפור ובכלל – אופטימיות קוסמית מנותקת. אבל, כנראה שבאמריקה לא רוצים לתת לעובדות להרוס לעצמם את הכיף והתערוכה שנפתחת היום כוללת לא מעט נציגות ראויות לז'אנר.

חטיבת הביצועים של קרייזלר – Mopar – שונה מחטיבות ביצועים אחרות המוכרות לנו, דוגמת AMG במרצדס, חטיבת M בב.מ.וו או קוואטרו באודי. מדובר במחלקת חלפים מקוריים ושיפורים למיניהם, המאפשרת לכל דכפין (רצוי שתהיה לו מכונית מתוצרת קרייזלר, כמובן) לשפר את מכוניתו, כמעט ללא גבולות. מדי שנה מציגה החטיבה אי-אלו דוגמאות של מכוניות משופרות ולמעשה חושפת פוטנציאל יותר מדגמים או גרסאות שתוכלו לרכוש בסוכנויות הרשמיות.

הרנגלר מבית ג'יפ זוכה למספר ואריאציות "מטופלות" המוצגות ב-SEMA והראשונה שבהן נקראת Lower Forty, שאת פרשנות השם נשאיר לכם. למעשה מציעה גרסה זו פרשנות חדשה למונח "הגבהת רכב שטח", כאשר את עיקר השיפור כאן מהווים הגלגלים הענקיים: 13.5x40 על חישוקי 20 אינץ' שהושתלו במה שהחל חייו כג'יפ רנגלר רוביקון סטנדרטי. בל תטעו לחשוב שמדובר בהחלפת גלגלים ותו לא; מידות שכאלו דרשו התערבות כירורגית עד לרמת המרכב והשלדה, כאשר עיקרה הגדלת בתי הגלגלים והתאמה מחדש של מערכות הבלמים, המתלים וההיגוי לממדי הענק של הגומי החדש. אין ספק שלתוצאה מראה דרמטי.
יחידת הכוח טופלה אף היא בסחורה המוצעת על מדפי Mopar כך שכמנוע נבחר Hemi בנפח 5.7 ליטר (V8 כמובן) המעביר את כוחו (לא נמסר כמה, אבל בוידאו המצורף ניתן להתרשם שלא מעט...) אל כל הגלגלים באמצעות תיבה ידנית עם 6 מהירויות.

הג'יפ רנגלר Overland טופל אף הוא על-ידי אנשי Mopar שהפכו אותו פחות או יותר לרכב טיולי השטח בתנאים קשים האולטימטיבי. כבסיס נבחר רנגלר רוביקון Unlimited מרצפת אולם התצוגה, סטנדרטי לחלוטין, שזכה לטיפול מעמיק ומקיף בכדי להפוך אותו לבלתי ניתן לעצירה. בשת"פ עם יצרנית ציוד השטח האוסטרלית הנודעת ARB דוגם הרוביקון התמים לכל משימה. על הגג הותקן אוהל מתקפל העמיד בכל תנאי מזג אוויר. כל הריפודים הוחלפו ברחיצים ועמידים במים והמרכב הוגבה ב-3 אינץ' מעל לסרנים. הגלגלים שודרגו בהתאם והנם בקוטר 35 אינץ' ומולבשים על חישוקי 17 אינץ'. כמובן שכננות למיניהן, נועלים, שאקלים לגרירה/קשירה, יכולת אחסנת ציוד בכל פינה, מיכלי מים ועוד אמורים לגרום לחוקרי ארצות להזיל ריר אל מול היצירה.