זה היה רק עניין של זמן – די הרבה זמן, למען האמת – וגם קיה, החברה בת של יונדאי הקוריאנית, תציע את הואריאציה שלה לסגמנט מכוניות היוקרה. מכונית הפאר המיועדת של קיה מתבססת מכאנית על היונדאי ג'נסיס (שהוצגה כבר בסוף 2007) ועם דמיון עיצובי מפתיע לקונספט KND-5 שהוצג באוגוסט השנה בסיאול, שהיווה קדימון מדויק למדי לקדנזה – כפי שתיקרה ברחבי העולם, או K7 שיהיה שמה בשוק הקוריאני הביתי.

כמו האופירוס היוצאת, אותה מיועדת הקדנזה להחליף, מכוונים בקיה בעיקר לשוק הרכב האמריקני והאירופאי, בתקווה שאלו יקבלו את המפוארת החדשה של קיה יפה יותר מההצלחה הפושרת שהיתה מנת חלקה של האופירוס (Amanati בארה"ב).
מעצב קיה, פיטר שראייר, הצליח להקנות לקדנזה מראה בשל ובוגר, המתאפיין בקווי העיצוב האופייניים והחדשים של קיה, אותם ראינו כבר בסורנטו החדש, בפורטה ובוונגה. מרשימה ההיצמדות לעיצוב הקונספט, שבדרך כלל בינו לבין המוצר המוגמר ארוך המרחק.

קיה קדנזה תצויד בכל טוב כאשר בשלב זה אנחנו יודעים לספר רק על הגרסאות המיועדות לשוק הקוריאני (ה-K7, כאמור): בין יתר אביזרי הנוחות והפאר מופיעים ברשימה גלגל הגה מחומם, מושב נהג ממוזג, מערכות עזר לחניה – קדמית ואחורית, מערכת אזהרה על ירידת לחץ אוויר בצמיגים, מצלמות רוורס, מערכת ניווט לווייני, גג שם פנורמי, מערכת בקרת סטיה מנתיב הנסיעה, מושבים תומכים בעת פניות, מפשירי אדים אוטומטיים בשמשות ועוד; אנו נאלצים לסמוך על ההודעה הרשמית של קיה, שכן תמונות פנים טרם שוחררו ובקיה מבטיחים מהפך גם בפנים, לבטח שבהשוואה לאופירוס היוצא.

קדנזה – המפוארת של קיה
צילום: מנהל
קיה קדנזה מיועדת להחליף את האופירוס – אמאנטי בארה"ב – שלא ממש כבשה את השוק...

למרות היותה מבוססת על פלטפורמת היונדאי ג'נסיס עם ההנעה האחורית, הקדנזה תונע ככל הנראה בגלגליה הקדמיים אם אופציה להנעה כפולה. יחידת הכוח הבסיסית היא בנפח 2.4 ליטר (4 ציל') וכ-200 כוח-סוס. בקצה העליון מוצע מנוע ה'למבדה' V6 של יונדאי, בנפח 3.5 ליטר והספק של 285 כוח-סוס. ייתכן שביניהם יוצעו מנועים נוספים אודותיהם לא נמסרו כל פרטים. הכוח מועבר אל הגלגלים באמצעות גיר 6 מהירויות, אוטומטי או ידני.

קדנזה – המפוארת של קיה
צילום: מנהל
בקוריאה תיקרא הקדנזה K7

הקדנזה הושקה בקוריאה בגרסה המקומית בלבד ותחל להימכר בקוריאה עוד השנה. מאוחר יותר השנה תיערך ההשקה העולמית, ככל הנראה במסגרת כמה תערוכות רכב מקומיות במדינות המפרץ (ערב הסעודית, כווית ודובאי), ואז תחשפנה הגרסאות המלאות על כל פרטיהן, המיועדות לשווקי שאר העולם. השיווק מחוץ לקוריאה מתוכנן להתחיל במהלך המחצית הראשונה של 2010. אצלנו? ממש לא, לבטח שלא בטווח הנראה לעין.