אולם ועדת הכספים היה הבוקר (יום ד') מלא מפה לפה, עת התכנסה הוועדה לדיון דחוף ביוזמת חבר הכנסת כרמל שאמה (ליכוד) בייקור הצפוי בפוליסות הביטוח. אחד אחרי השני דיברו חברי הכנסת השונים נגד הייקור, ונגד כוונת הממונה על הביטוח להכתיב את תמונת התחבורה של ישראל על דעת עצמו.

אומר חבר הכנסת שאמה: "אם בן אדם (ענתבי) יכול על דעת עצמו לבצע החלטת גורלית כזו מבחינת ההשפעה על הציבור – אנחנו בבעיה רצינית". משה גפני, יושב ראש הוועדה: "הייקור הוא אטימות למה שקורה כאן בפועל בציבור... זה לא ייתכן". חבר הכנסת יוחנן פלסנר: "האצבע צריכה להיות מופנת נגד שר האוצר. אנחנו רוצים את התשובה שלו".

לבסוף, לאחר שסיימו כל חברי הכנסת (יחימוביץ', אורון, אדרי, שמואלוב, ועוד) להביע את דעתם האוהדת במאבק האופנוענים, התבקשה לי דגן, סגנית המפקח על הביטוח, להשיב על השאלות. דגן החלה במצגת שעניינה – הסכנה ברכיבה על האופנועים ומדוע הייקור הוא כורח המציאות. לאחר כשניים-שלושה שקפים עצר אותה גפני: "לא באתי לאוניברסיטה כדי לשמוע שאופנוענים נהרגים על הכביש", ולא נתן לה להמשיך במצגת.

את ישיבה סיכם גפני בדרישה חד-משמעית מהאוצר, הנשענת על קואליציה גדולה שחוצה מפלגות, דעות פוליטיות והשקפות עולם, לעכב את הייקור הצפוי בלפחות חודש ימים. להזכירכם, מחר, ה-15 לחודש, אמורות הפרמיות החדשות להיות מופקות ב'פול'. גפני דורש את תשובת המפקח על הביטוח והאוצר, בתוך 24 שעות, לגבי האם יסכימו לדחות.

עדכונים נוספים מהכנסת, בהמשך.

למגזין פול גז לחצו כאן