מימין: מנכ"ל האמר, ג'יימס טיילור ומנכ"ל סיצ'ואן טנגז'ונג, יאנג יאזהו, זה כמעט סופי, מותג האמר עובר לידי הסינים. כחלק מתהליך פשיטת הרגל (צ'פטר 11) של מי שהיתה יצרנית הרכב הגדולה בעולם ב-77 השנים האחרונות, נאלצה GM למכור חלק מנכסיה. חרב הקיצוצים עמדה מעל מותג האמר (שבבעולות GM) מהרגע הראשון. אחרי הכל, מ-2006 מעיק המותג על המאזן הכלכלי של הקונצרן.

בחודשים האחרונים התנהל משא ומתן עם סיצ'ואן טנגז'ונג (Sichuan Tengzhong) הסינית. משא ומתן לו התנגדו הרשויות הסיניות בטענה כי לחברת טנגז'ונג חסרים ידע ונסיון הכרחיים כדי לנהל עסק כמו האמר וכי רכבי האמר הבזבזניים והמזהמים אינם עולים בקנה אחד עם המדיניות הסינית המוצהרת, אשר תומכת בקידום כלי רכב חסכוניים ויעילים.
אבל בסוף השבוע האחרון כנראה שנפתרו המחלוקות, שכן GM וסיצ'ואן טנגז'ונג חתמו על עסקה למכירת האמר. עסקה שעדין דורשת את אישור הרשויות לצורך ביצועה, אבל תוכנה כבר מתגלגל ברשת כמו גם בעיתונות הכתובה.

מי את סיצ'ואן טנגז'ונג?
סיצ'ואן טנגז'ונג שוכנת בעיר צ'נגדו שבמערב סין ומתמחה בייצור ציוד מכני הנדסי כבד לתשתית הכבישים (מנופים, מכבישים ציוד לבניית עמודי גשרים וכו'). לאחרונה נכנסה החברה לתחום נוסף – ייצור משאיות כבדות ומיכליות, אך כנראה שלא די לה בכך, שכן אם תאושר העסקה תכנס החברה לתחום נוסף, מכוניות. תחום בו היא לא עסקה עד עתה.
מה כל אחת מרוויחה?
במסגרת העסקה תרכוש סיצ'ואן טנגז'ונג 80% ממניות האמר, כאשר סולאנג דוג'י, יזם סיני מקומי, יחזיק ב-20% הנותרים. כלומר, בידי טנגז'ונג יהיו כל הזכויות הייצור, סמל המותג, שם המותג ושמות הדגמים. ל-GM כבר לא יהיה קשר למותג בהסתייגות אחת: עד יולי 2011 דגמי האמר עדיין ייצורו בארה"ב.
GM מצידה, מצפה לקבל מזומנים. על אף שהעסקה טרם הושלמה והתנאים הכספיים טרם פורסמו רשמית, העיתון 'וול סטריט ג'ורנל' מדווח כי תמורת האמר GM קיבלה 150 מיליון דולר. בהנחה שזה נכון, מדובר בסכום נמוך יחסית להערכות שדברו על גזרת ה-500 מיליון דולר.