WaterCar הנו יצרן בוטיק אמריקאי הממוקם בקליפורניה, המציע מזה מספר שנים – על-פי הזמנה בלבד ובבנייה אישית – כלי רכב אמפיביים חזקים ומפוארים. 2 הדגמים המוכרים יותר שלו, לפחות מבין שוכני מעגני היוקרה למיניהם בארה"ב, היו ואריאציות על בסיס השברולט קמארו והג'יפ רנגלר, בעיקר מהבחינה העיצובית. המנועים נלקחו בשעתו מסובארו.

עתה משיקה החברה את יצירתה האחרונה – ה-Python – מפוארת, גדולה, חזקה ובעיקר מהירה מקודמותיה. למעשה טוען היצרן כי ה'פייתון' הוא הרכב האמפיבי המהיר בעולם עם מהירות יבשתית מרבית מוצהרת של 160 קמ"ש ומהירות מקסימאלית במים של 97 קמ"ש. התאוצה המוצהרת – על האספלט – מעמידה היא 4.5 שניות בלבד ל-100 קמ"ש וחציית קו ה-400 מ' תוך 12.5 שניות. אם נכניס למשוואה את המשקל העצמי הלא ממש נמוך – למעלה מ-1,700 ק"ג 'יבשים' – יקל עלינו להבין את בחירת המנוע עבור הפייתון: מדובר ב-LS9 המוכר מהקורבט ZR1 המציע כאן 640 כוח-סוס מנפח של 6.2 ליטר. כמכונית שמיוצרת מ-א' ועד ת' על-פי הזמנה ובהתאם למפרט אותו ממלא המזמין, כולל היצע המנועים האופציונליים כאן מגוון מנועי קורבט, מדורות שונים וברמות כיול/שיפור שונות, מה-LS1 ה"בסיסי" ועד ל-LS9 המוזכר לעיל.

האמפיבית המהירה בעולם (וידאו)
צילום: מנהל
המעבר מהיבשה למים ולהיפך פשוטים: עם הכניסה למים הנהג/משיט נדרש לשלב את מוט ההילוכים לסרק וללחוץ על כפתור ייעודי. זה האחרון גורם למנגנון ייעודי לקפל את הגלגלים פנימה אל גחון המרכב ולשלב את העברת כוח המנוע למנגנון ג'ט (בדומה למוכר מאופנועי ים) הכולל גם את ההיגוי. עם היציאה מהמים יש לבצע את אותו ההליך אך בסדר הפוך. בפועל (ראו וידאו) מדובר בשניות ספורות.

האמפיבית המהירה בעולם (וידאו)
צילום: מנהל
העיצוב, ואנחנו לא רוצים להיכנס כרגע לענייני טעם וריח..., "משאיל" סממנים מטנדרי-ענק של דודג' (בעיקר החלק הקדמי) ומהשברולט קורבט (פנסים מ אחור ועוד) כאשר מדובר באלמנטים עיצוביים בלבד. הרכב נבנה מן המסד ועד לטפחות בסדנת החברה כאשר העיצוב ורמת הגימור והאבזור תלויים כאמור ברצונות המזמין ובעומק כיסיו. אגב, גם אם תרצו לא תוכלו לקבל 2 דברים בסיסיים למד אצל רוב המכוניות הרגילות בימינו: מזגן ו...גג, גם לא מתקפל. קחו כובע וסוודר, ליתר ביטחון.
האמפיבית המהירה בעולם (וידאו)
צילום: מנהל
עם תג בסיסי התחלתי העומד על 200,000$ בסיסיים בהחלט לא מדובר ברכב משפחתי ממוצע, אבל עבור קהל היעד אליו מכוונים ב-WaterCar נושא המחיר לא אמור להוות מכשול.