במהלך תערוכת הרכב של וולנסיה, ספרד, באפריל השנה, הציגה GTA Motor – קבוצת מרוצים פעילה מזה כ-15 שנה – את מכוניתה הראשונה. ה-Spano GTA אינה סיפור חדש וכבר סיפרנו לכם אודותיה במרץ בשנה שעברה כאשר מאז הובטח לא פעם על החשיפה הרשמית הקרבה או תחילת הייצור.
עתה מודיעה GTA Motor על תחילת הייצור (המוגבל-100 יחידות) של מכונית העל הספרדייה, שיחד עם טרמונטנה הביזארית אמורה לקבע את מעמדה של ספרד בשמי יצרניות העילית בעולם.
 
 
המראה כמעט שגרתי עבור מכונית-על בת ימינו ולבטח אינו נושא בשורה עיצובית מרחיקת לכת. מה שמעניין יותר הוא מחסן הכוח של היצירה השוכן – כצפוי – במרכז, קרי: מאחורי צמד המושבים, מתחת לחופה שקופה. על-פי אנשי GTA Motor מדובר ביחידת כוח מ"פיתוח וייצור עצמיים" מרשימה בהחלט, נאמנה לגישה של "מה שלא הולך בכוח הולך באגרסיביות":V10  בנפח 8.3 ליטר המציע כאן 780 כוח-סוס. המנוע מוצע גם בגרסת ביו-אתנול, שמייצרת 840 כוח-סוס. שתי האלטרנטיבות מתיימרות להציע מומנט מקפל אספלט בן כ-94 קג"מ. הכוח מועבר באמצעות גיר סיקוונסיאלי בעל 7 הילוכים אל הגלגלים האחוריים.
אנחנו היינו מהמרים שיש מצב והמנוע הזה החל דרכו איכשהו במפעלי קרייזלר (מישהו אמר וייפר?), אבל מי אנו שנפקפק...

על כל פנים, תחנת הכוח דנן מבטיחה מהירות מרבית של "לפחות 350 קמ"ש" והאצה מעמידה תוך "פחות מ-3.0 שניות".
המרכב עשוי בדיוק ממה שהייתם מצפים ממכונית מהליגה הזו: שילוב של קרבון, קבלר וטיטניום קלים לאללה ויקרים עוד יותר. המשקל העצמי עומד על 1,350 ק"ג וממדי הרכב סבירים בסגמנט עם אורך של 465 ס"מ, רוחב של כ-2 מטר וגובה של 120 ס"מ בלבד.

GTA Motor מתחילה בשיווק ה-Spano באירופה, ארה"ב, מזרח אסיה והמזרח התיכון עם תג מחיר המתחיל בכ-600,000 יורו. אופס...