מזראטי A6G-2000 זאגאטועוד אייקון מעולם עיצוב הרכב הולך לעולמו. לאחר שמנכ"ל פינינפארינה, אנדרה פינינפארינה, נהרג בתאונת קטנוע בתחילת השנה נפטרלאחרונה ד"ר אליו זאגאטו, אך להבדיל, בשיבה טובה.
ד"ר זאגאטו, בנו של מייסד בית העיצוב אוגו זאגאטו (אשר קם במילאנו ב-1919), הלך לעולמו כשהוא בן 88, כאשר תפקידו האחרון היה מנהלה של סדנת העיצוב המפורסמת.

בין סממני ההיכר הבולטים אשר הוטמעו במהלך שנות כהונתו של אליו ניתן לציין את הגג בעל הדבשת הכפולה וכן השימוש המקורי והנרחב בשמשות פלקסיגלס מהפכניות לשם הפחתת משקל, כבר משנות ה-60. בין העיצובים המוכרים והבולטים מתקופתו של אליו נמנה את הפרארי GTZ250, המזראטי A6G והאסטון מרטין DB4 זאגאטו. המכונית עליה הצהיר כי היא האהובה עליו ביותר הנה הפיאט V8 זאגאטו.

אליו החל דרכו כנהג מרוצים – בהחלט מוכשר – בשנת 1947, כמעט במקרה. לאחר שקיבל מתנה מאביו את הפיאט הראשונה עמה התחרה, נדבק בחיידק התחרותי. אליו עבד על מכוניות ה-GT שלו במהלך השבוע והתחרה עימן בסופו. הוא אף התחרה עם חואן מנואל פנחיו האגדי (ראו קישור לכתבה מרהיבה על ה"כלוב" של מזארטי), אסקארי, נובולארי ועוד נהגים מפורסמים. הישגיו על המסלול מסתכמים ב-82 נצחונות מתוך 150 מירוצים בהם השתתף ו-5 אליפויות GT בתקופה שלאחר מלחמת העולם השנייה, בהחלט הישגים מרשימים.

בין העיצובים האחרונים של זאגאטו ניתן למנות את Z-ONE מתערוכת ז'נבה 2009, הספייקר C12 והחייאתו של הדיאטו.