ציבור רוכבי האופנועים והקטנועים נמצא במאבק על המשך קיומו של הענף הדו-גלגלי, לא פחות. ב-1 בנובמבר אמורים להאמיר מחירי ביטוח החובה באופן דרמטי, כשהנפגעים העיקריים כהם רוכבים צעירים – בדיוק אלו שבוחרים ברכב דו-גלגלי על שום היותו זול לרכישה וחסכוני בעלויות שוטפות. המפקח על הביטוח החליט באופן חד-צדדי להעלות בשיעור ניכר את התעריפים, מתוך תפיסה כי כל מגזר רכב אמור לכסות את עצמו מבחינה ביטוחית וכי גובה הפרמיות המשולם כיום אינו מכסה את גובה התשלומים המשולמים לנפגעי רכב דו-גלגלים בתאונות דרכים. הרוכבים מצידם טוענים כי אין מדובר בביטוח רגיל הנרכש בשוק החופשי, אלא בביטוח שהמדינה מחייבת כל בעל רכב לרכוש. זאת ועוד – מדובר בביטוח ברמת כיסוי גבוהה ביותר, כמעט בלתי מוגבלת, שאין לה אח ורע במדינות אחרות. "ביטוח החובה בישראל נוצר מתוך עקרון לתת כיסוי לכל אזרח, ובמטרה להגן על החלש ולוודא כי יהיה לו ממי לתבוע את נזקיו ללא צורך בהוכחת אשמה כלשהי", אומרים נציגי מאבק הרוכבים. "לא יתכן להכריח את הציבור לרכוש ביטוח סופר-יקר, ובמקביל לתבוע כי הפרמיות יחושבו על פי עקרונות מסחריים רגילים. חברות הביטוח גורפות רווחי-עתק עקב החובה שהמדינה מטילה על אזרחיה לבטח את רכביהם באופן כה גורף. לא יקרה מאום אם החברות ירוויחו קצת פחות – או אם בעלי מכוניות ישלמו אחוז או שניים יותר. יש לזכור כי רכב דו-גלגלי תורם משמעותית למדינה: הקטנת צריכת הדלק, הפחתת זיהום אוויר, שיחרור מקומות חניה והקלת עומסי תנועה.
רוב כלי הרכב הדו-גלגליים על כבישי ישראל הם קטנועים עממיים. ניתן לרכוש קטנוע משומש בנפח 125 סמ"ק – דרכת רשיון הנהיגה הנמוכה ביותר – תמורת אלפי שקלים מועטים; רוכב צעיר נדרש לשלם כבר כיום כ-4,000 ש"ח עבור ביטוח חובה לנהג יחיד, ולאחר העלאת התעריפים הקרובה הוא ידרש לשלם מעל 5,000 ש"ח.
פעילות המחאה היום כללה רכיבה אופנועים מסודרת אך איטית – בליווי משטרת ישראל – בעורק התנעוה הראשי של גוש דן, נתיבי איילון. הקבוצה הראשית, שכללה מעל 1,000 רוכבים, יצאה מכיוון הרצליה דרומה ויצרה פקקי תנועה ענקיים לאורך קילומטרים רבים בנתיבי איילון וכביש 5 המוליך אליו. קבוצה שניה עם כ-150 רוכבים יצאה במקביל מבת-ים צפונה, וכאן נגרמו פחות שיבושי תנועה. הרוכבים נפגשו על גשר מחלף השלום. לאורך כל הדרך לוו הרוכבים על-ידי אופנועני משטרת ישראל, וצוות המאבק מבקש לציין לטובה את התנהגותם המאופקת והמסייעת של השוטרים.