אצל סדנת 'אדו קומפטישן' הגרמנית אין ממש פרות קדושות. כל מכונית, ולא משנה כמה אקזוטית, נדירה ועוצרת נשימה, יכולה להיות בסיס לשיפורים. וזה נכון גם לגבי הדגם האקסקלוסיבי והנדיר ביותר של פרארי בעידן המודרני, האנזו. רק 400 מכוניות כאלו יוצרו בידי פרארי (האחרונה – ספציפית כדי לתרום לנפגעי הצונאמי באסיה ב-2004; היא נמכרה במכירה פומבית תמורת כמעט מיליון אירו, כפול ממחיר המחירון שלה).
בעבר כבר שיפרה סדנת אדו את האנזו, אבל אז זה היה שיפור מתון שהעלה את ההספק בפחות מ-10%, ל-700 כ"ס. מה, זה הכל? ובכן אדו חשפה זה עתה את האנזו "XX אבולושן", שלוקחת את שיפור האנזו מדרגה משמעותית כלפי מעלה. ואם משהו בשמה של המכונית נשמע לכם מוכר, יש לכך סיבה טובה: ה-FXX "אבולוציונה" היתה גרסה משופרת של ה-FXX, מכונית המסלול-בלבד שהציעה פרארי ללקוחות נבחרים ומועטים. ובין ה-XX אבולושן של אדו ל-FXX אבולוציונה של פרארי יש הרבה מן המשותף.
אבולוציה לאנזו
צילום: מנהל
מנוע ה-V12 האימתני של האנזו, עם 660 כ"ס במקור, עבר אצל אדו הגדלת נפח מ-6.0 ל-6.3 ל' – אותו נפח כמו ב-FXX. שיפור ברכיבי מערכת הפעלת השסתומים מעלה את תקרת הסל"ד ל-9,600, וגם סעפת היניקה מטופלת. התוצאה של כל השיפורים היא עליה של 180 כ"ס בהספק המרבי, שמגיע עכשיו ל-840 כ"ס – כמעט כמו 860 כוחות-הסוס שהפיקה ה-FXX אבולוציונה (ועם מערכת פליטה פתוחה ההספק יכול להגיע גם לאותם 860 כ"ס). המומנט המרבי הוא 79.5 קג"מ. כדי לשמור על עמידות המכלולים עוברת גם משאבת השמן שיפור, ואילו המצמד מחוזק כדי לעמוד בעומסים הגבוהים. גלי ההינע האחוריים הינם לא רק חזקים יותר מהמקוריים אלא גם קלים ב-4 ק"ג. תיבת ההילוכים הרובוטית זוכה גם היא לשדרוג, כך שזמני החלפת ההילוכים יורדים מ-110 מילישניות ל-60 מילישניות בלבד, כמו ב-FXX אבולוציונה – ורק 20 מילישניות יותר מהחלפת הילוכים במכונית פורמולה 1!
יחד עם חיזוק השרירים עוברת האנזו דיאטה, שתוצאתה הסופית היא הפחתה של 100 ק"ג במשקל. בסופו של דבר תוספת הכוח וקיצוץ המשקל יתבטאו בזמן האצה של 3.2 שניות מ-0 ל-100, כאשר ל-200 תגיע המכונית ב-9 שניות עגולות ול-300 קמ"ש – ב-19 שניות בלבד. המהירות המרבית היא מעל 390 קמ"ש.
מכלולי השילדה טופלו גם הם, כמובן. מערכת מיתלים שפותחה על ידי edo למירוצים עברה התאמה לשינוי פרופיל המשימה, וכוללת בולמי זעזועים מתכווננים. ואילו הצד האווירודינמי זוכה לטיפול קפדני עם חצאית אחורית חדשה המצויידת בכנפונים, וכנף אחורית מתכווננת ל-3 מצבים שמשפרת את אפקט ההצמדה.
מחיר כל הסיפור? אין לנו מושג, אבל אנו יכולים לספר לכם שכל רוכש יקבל יום-מבחן שלם במסלול במחיצת מדריך, כולל אירוח ומכונאים צמודים...