פורד פוקוס זוכה מאיתנו לתשבחות בכל הקשור להנאה מנהיגה, גם אם זה הדבר האחרון שמעניין את עובד ההיי-טק שמקבל אותה ממקום העבודה. למרות גילה הלא צעיר, היא זכתה במבחן ההשואתי שלנו ליריבות הליסינג המסורתיות והחדשות.

כבר סיפרנו לכם בעבר על תוכניות פורד לייצר (גם) את הגרסה האירופאית של הפוקוס במפעל במקסיקו, וזאת בעיקר בשל צמצום ייצור הפורד F150 במפעלה זה, בשל צמצום הייצור הכללי של רב המכר המיתולוגי של פורד. בפורד לא מבזבזים זמן. צלמיו הזרזים של אתר הרכב worlcarfans איתרו את ה"מיול" (או פרד - רכב המשמש פלטפורמת מבחן עבור רכב עתידי וזאת בכדי להמנע מחשיפת העיצוב החיצוני או במקרים בהם הוא טרם גובש סופית) במהלך נסיעות מבחן הבוחנת ממדים שונים של הרכב.

מובן שמתמונות אלו לא ניתן ללמוד דבר על עיצוב הפוקס הבאה, הרי מטרת רכב המיול הנה הסוואת העיצוב. מקור אחר ממנו כן ניתן ללמוד על עיצוב הפוקוס הבאה הנו רכב התצוגה איוזיס מקס מתערוכת ז'נבה האחרונה. חזית חדשה וחדה הכוללת פנסי "טיפה" המשוכים לאחור לכיון מכסה המנוע והכנפיים הקדמיות יחד עם מראה מוצק יותר יהיו ככל הנראה חלק מהמראה הרענן של הפוקוס הבאה. מרטין סמית', מנהל מחלקת העיצוב של פורד אירופה אף צוטט כאומר בראיון לאוטו: "דגמי האיוסיס השפיעו תמיד על העתיד. האיוסיס של 2005 סיפרה שאנחנו מפתחים שפת עיצוב חדשה ואפשר היה לראות השפעה גדולה על הפורד מונדיאו. ה-X סיפרה שניתן להפוך את שפת העיצוב ל-SUV והפכה בבירור לקוגה. המקס החדש אינו בקרוב לדגם מסוים אלא לתפיסה שלנו לגבי התחום הקומפקטי. אלמנטים שלו ישולבו בפוקוס וגם ב-C-מקס הבאים". (לראיון המלא לחצו כאן).

פורד פוקוס הבאה תוצג ככל הנראה במהלך 2010 עם תחילת מכירה כבר בסוף 2010. דגמי RS, סטיישן, וכמובן CC אופנתית יוצגו מיד לאחר מכן או במהלך השנה שאחרי ההשקה. שמועות על מכונית חשמלית אשר תתחרה בוולט של שברולט לא ניתנות לאישור עתה, אולם אנו מהמרים שכן. רק נקווה שחדוות ההגה אותה אהבנו בכל דורות הפוקוס, לא תעלם בדור הבא.