זהו, זה נגמר, משרד התחבורה הסדיר היום (ג') את היבוא האישי. בתום דיונים אינטנסיביים החליט שר התחבורה, ישראל כץ, לאמץ את רוב המלצות הועדה הציבורית שבחנה את נושא ייבוא רכב אישי לישראל.
בין ההמלצות שנתקבלו, פתיחת השוק לייבוא מקביל – כלומר יותר למספר יבואנים לייבא מכוניות מאותו יצרן. זה יקרה כבר בחודש נובמבר הקרוב כפי שנקבע בחוק ההסדרים.
השארת המצב הקיים בנוגע לגיל הרכב – משרד האוצר ביקש להטיל הגבלות על יבוא אישי לרכב חדש בלבד, אולם משרד האוצר החליט להתיר יבוא רכב עד 24 חודשים ממועד יצורו.
בנוסף קבע השר כי כל כלי רכב הוא בר יבוא בתנאי שיעמוד בתקינה האירופית. עם זאת, משרד התחבורה מתיר יבוא של כל המכוניות המיוצרות בארה"ב, גם אם היצרן אינו אמריקני. ובכך נפתחה הדלת למותגים יפנים המייצרים בארה"ב.
הסדרה סוגיית 'קריאת שרות' (Recall) בחקיקה. כך למשל משרד התחבורה יעביר את פרטי הרכב המיובא בייבוא אישי ליבואן הרשמי לאיתור וזימון הרכב לתיקון.

אבל מצד שני נקבעו הגבלות חדשות המחמירות עם המייבאים. למשל, כל אזרח יוכל לייבא לישראל עד שני כלי רכב במהלך תקופה של שנתיים (עם חריגה במקרה של ירושה או אובדן גמור של הרכב), לעומת שני כלי רכב במהלך שנה אחת כיום.
רק בעל הרכב ובני משפחתו מקרבה ראשונה יוכלו לנהוג ברכב וזאת לעומת המצב כיום בו כל אדם היה רשאי לשבת מאחורי גלגל ההגה. את נושא זה מתכנן השר גם להסדיר מול חברות הביטוח, במטרה לאכוף ביעילות את ההחלטת משרדו.
כל רכב יעבור בדיקה יסודית ומעמיקה במכון רישוי לרכב (לפי תקנה 309), בדומה לבדיקה הנערכת כיום לרכב שהיה מעורב בתאונת דרכים קשה. השר כץ הנחה כי בדיקה ראשונית של הרכב תבוצע על ידי מהנדסי משרד התחבורה כבר במכס כדי לוודא את תקינות וזיהוי פרטי הרכב.
לא ינתן רישיון זמני לרכב המיובא אלא קבוע בלבד וגם זאת לאחר בדיקה במכון הרישוי לרכב.

בנוסף, בעקבות חשיפה של עשרות בקשות מזוייפות ליבוא רכב אישי במשרדי המכס בחיפה, הורה השר כץ לנקוט ביד קשה. וכך הוקפא הטיפול בבקשות אלה עד לגמר חקירת המשטרה. המשמעות? עיכוב של 3 חודשים לפחות בטרם ישוחרורו כלי הרכב אלה מהנמל.
בינתיים, מאז החשיפה הראשונה, נתגלו במשרדי הרישוי בחולון כלי רכב נוספים עם מסמכים החשודים כמזוייפים. הפעם מדובר ב-11 כלי רכב שלהם אישורי מוסכים מזוייפים המעידים כבייכול על תקינות הפנסים. כלי רכב אלה נפסלו מיידית וגם מסמכיהם הועברו לטיפולה של משטרת ישראל.