אולי הרצון להיכנס לשווקים חדשים, דוגמת ההתרחבות של פולקסווגן לשוק הפיק-אפים עם האמארוק, אולי הרצון להניח דריסת רגל אפשרית של פיאט בארה"ב לאור רכישת קרייזלר, הביאו את הסטודנט בוגר עיצוב תעשייתי ההונגרי, דראגוס פרודאן (Dragos Prodan) להציג בגרסת מעובדת מחשב את הפיאט סנטריו (Sentiero). משמעות השם שביל או תוואי דרך באיטלקית, פרשנותו לפיק-אפ איטלקי.
השם, אגב, אינו מקורי וגם לא מקרי; ב-1996 הציג מעצב הרכב האיטלקי סרגי'ו קאג'יאולה (Sergio Coggiola) את רעיונו לגרסת פיק-אפ לפיאט בראבה, רעיון שבעדינות נאמר שטוב כי נותר כקונספט נשכח (ראו תמונה למטה)
לחלום מותר: הטנדר של פיאט
צילום: מנהל
לדברי פרודאן, הפיק-אפ "שואב רבות מהיסטוריית יצרן הרכב מחד ומההיסטוריה האיטלקית מאידך". מה זה בדיוק אומר, לא ברור, אך יש להניח שעיצובו נשען יותר על מורשת איטלקיה מאשר זו האמריקאית. להבדיל מהאמארוק של פולקסווגן המוזכר לעיל, לתפיסתו, הפיק-אפ האיטלקי הנו בעל ממדים קטנים יותר ומיועד לשוק האירופאי יחד עם פזילה לשוק האמריקאי אשר נראה כי שבע מרכבים זוללי הדלק למיניהם.

לחלום מותר: הטנדר של פיאט
צילום: מנהל
הפיק-אפ מזכיר לנו רבות את רכב התצוגה של דודג' מ-2006, הראמפייג' (ראו תמונה למעלה) אולם מאמציו של הסטודנט ההונגרי לייצר משהו בעל אימרה משלו הצליח. הפיק-אפ הנו בעל חזות אגרסיבית ואינו מזכיר במאום את הקו הנוכחי של פיאט, או את עברה. הרכב מתהדר בתאים יעודיים לרוב, מדפנות הרכב, דרך בטן כפולה בארגז האחורי וכלה במדף נשלף בקצהו. הפיק-אפ זוויתי מאד ומרווח הגחון נראה מספק למדי לכלי רכב אשר בחלק מהאיורים נראה כובש שטח טרשי כזה או אחר.

לדברי דראגוס, הפיק-אפ תוכנן כך שההנעה לכל הגלגלים תקבל את כוחה ממנוע V6 בנפח של לפחות 3.0 ליטרים, בנזין, דיזל או הנעה חכמה אחרת. בכך נראה כי הוא מכוון יותר לארה"ב ולא ממש לאירופה, בניגוד לממדיו הקומפקטים/"אירופאיים" יותר. קשה לנו לראות את הרעיון קורם אור וגידים אך ייתכן ויאפשר לסטודנט להגיע לראיון עבודה בחברת פיאט, מי יודע...